Förstör inte din underbara kropp med kemikalier!

Nej, gör inte det! Gör som jag och testa detta superenkla receptet på tvättstenar :-)



Detta behöver du:

  • 250 g havssalt (Jag tog vanligt salt, det är samma innehåll bara annorlunda storlek på kornen)
  • 80 g kakaosmör (Jag tog kokosfett, kakaosmör kan vara trixigt att få tag på)
  • 40 g mjölkpulver (Tog vällingpulver ha ha, hade inget mjölkpulver hemma:-)
  • 30 g honung
  • ev. några droppar eterisk olja (Jag tog vanilj essence)
  • Så här gör du:

    Mosa havssaltet i en mortel så att det blir finfördelat.

    Blanda saltet och mjölkpulvret. Smält kakaosmöret och låt det svalna av lite, häll det därefter i saltblandningen under omrörning. Tillsätt... (läs mer) honungen sist.

    Ta därefter en iskubsform och häll ner massan medan den är varm. Ställ in i kylskåp så att det stelnar.

    Vid dusch tar du en tvättsten och tvättar dig med, de smälter vid kroppskontakt. Tvättstenar som förvaras i frysen tinar på några sekunder.


    Hållbarhet: minst 5 månader om de förvaras i frysen


    Stenarna ligger på frysning nu men testar en i kväll eller eventuellt imorgon.


    Kram Aja


    Kommentarer
    Postat av: June

    Coolt. Låter som någonting det vore kul att prova :)

    2011-10-24 @ 21:08:24
    URL: http://junesabstracts.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0