Fy skäms!

Mammakvällen var trevlig och maten god, men personalen, som jobbar på öppna förskolan, berättade något som gjorde mig lite ledsen. Och när jag skriver detta ska man ha i åtanke att hon är en väldigt snäll och mjuk person, hon som berättade det.

I alla fall så när hon beställde pajen så ignorerade först personalen i delikatessen henne, för att sedan vara allmänt otrevliga och snäsiga. Så onödigt! Jag menar, om man nu har ett serviceyrke så får man ju sköta det också. Om det nu är så att man kanske tex är lågutbildad och inte kan få något annat jobb så får man väl bita ihop och vara trevlig ändå? Men nej, folk ska alltid sätta sig på de svaga. Man borde ju tycka att kundernas gillande borde ligga i personalens intresse. Fast det går ju tydligen dåligt för butiken det gäller sedan de bytte läge, så dom kanske inte bryr sig längre. Blir i alla fall definitivt inte mat därifrån nästa mammakväll.

Var finns det vanliga folkvettet? Suck.


EDIT!
Inlägget är redigerat eftersom butikspersonal tog illa vid sig av att jag skrivit namnet på butiken.


Kommentarer
Postat av: Anonym

lågutbildad o inte kan få något annat jobb???? den biten förstod inte jag, men håller med dej om att service börja med ett leende..... kram/lena

2011-03-23 @ 08:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0