Urusel start på dagen

Bra ena dagen, dåligt nästa. Jag var förutseende nog att ha en red bull hemma, så det blev en sådan till frukost idag. Inte bra! Hur kunde jag veta att jag skulle sova skit dåligt inatt med? Well, surprise, surprise! Har liksom sovit skit skit skit dåligt hela veckan. Och då är det med betoning på SKIT.

Moa är delvis anledningen till det. Vissa nätter ligger hon vaken någon timme och pratar (Högt :-) och då kan jag bara inte sova, mamma-antennerna är på hugget där. Tror att hennes brokiga nattsömn beror på att det snart tittar upp en tand. Hon är svullen och röd på ena sidan i underkäken. Periodvis så verkar det besvära henne. Stackaren.

Men nu blir det en red bull eller två idag, för idag ska jag bryta den onda cirkeln, där jag är så trött att jag sover middag med Moa mitt på dagen. Så idag blir det ingen middagslur och det blir till att vara ute hela dagen i den friska luften så att jag är riktigt, riktigt trött ikväll.

Jag är ju medveten om att red bull är fruktansvärt dåligt för kroppen, men idag måste jag ha den energin! Skulle gärna druckit kaffe istället men min mage gillar inte kaffe. Inte jag heller.

Men nu blir det frukost för Moas del, en nyttig sådan. Sedan får vi se vart denna regniga dag bär av, vi har nämligen sambos sommarkort så vi kan åka vart vi vill. I skåne i alla fall he he.

Ska också lägga upp någon slags träningsplan för att få mer energi och mindre fett. Det samlas på magen, allt fett, men nu är det slut på det. Kosten vet jag hur jag ska lägga upp, det är träningen jag inte fått kläm på än.


Kram

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Det är verkligen viktigt med sömn! Det inser man när man får barn om inte förr ;) Hoppas det snart vänder. Jag är tillbaka på jobb, dags att sätta igång den andra multitasking hjärnan igen haha. Det där med träning och fettförbränning är knepigt. Går tyvärr inte att punktförbränna på magen utan det är rätt kost, kondition och styrka. Jag tycker det är jäääättetrist att träna men promenerar gärna :) Hoppas vi kan ses snart, det var kul om än kort. Kram

2011-06-17 @ 10:53:37
URL: http://rebeccapettersson81.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag hejar på dej för fullt!!! Hoppas du ska hitta en träningsform som passar dej, promenader är bra o kan räcka med rätt kost, det vet jag av egen erfarenhet. inte kul o komma "fel" på dygnet.... men men så är det med småbarn, inte mycket o göra, längtar till ni kommer o hälsar på / farmor

2011-06-19 @ 23:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0