Spara pengar!

I detta landet rinner det iväg mycket pengar som kunde gått till bättre saker, det finns helt klart saker att dra in på så att fler pengar finns till andra saker. Till exempel att få tågkommunikationen att fungera, eller högre pensioner för dem som har det taskigt ställt.


1. Onödiga byggen för att glänsa, som citytunneln i malmö, kan man strunta i. Den var faktiskt inte helt nödvändig.
2. Man kan inkomstpröva barnbidraget.
3. Slopa studiebidragen helt, man kan få högre lån istället.



Det är lite som jag kan komma på såhär på rak arm...

Kommentarer
Postat av: Ellen

Jag håller med om punkt 1. Men att inkomst pröva barnbidraget skulle nog göra att den höjs och bli en högra kostnad än vad den redan är. Varför inte slopa barnbidraget helt. Tänk alla som betalar skatt som inte har ungar. Man kanske inte ska skaffa barn om man blir beroende av bidrag?

2011-01-24 @ 15:32:22
Postat av: Aja babyblogger

Ellen: Fast tänk alla som inte klottrar ner tåg och byggnader mm, deras skattepengar går ändå till rengöring av ner klottrade saker.



Nej man ska knappast skaffa barn om man inte klarar sig utan barnbidraget, för då har man nog för lite pengar...



Med inkomstpröva det menade jag inte höja bidraget utan slopa det helt för dom som tjänar mycket, inte höja det för någon.

2011-01-24 @ 20:19:53
URL: http://beautyblogger.blogg.se/
Postat av: Ellen

Fast det är ju barnbidrag och barn tjänar inga pengar. Att inkomst bepröva skulle inte främja löneutveckling eller högre utbildningar. Precis som höginkomsttagare betalar högre skatt redan. Avveckla helt eller lika för alla.

Man ska inte straffas med högre skatter eller inget barnbidrag om man valt att investera i dyra och långa utbildningar som ger en bättre lön än Svensson. Bara min åsikt. När du själv är färdigutbildad kommer du säkerligen tänka likadant. Eftersom du lagt ner en massa tid på en utbildning som ger dig en högre lön. En lön som du förtjänar och att behålla alldeles själv.

2011-01-28 @ 11:43:16
Postat av: Aja babyblogger

Ellen: Nej jag betvivlar att jag kommer ändra åsikt. Pengar kommer aldrig någonsin ändra mina åsikter, till skillnad från andra.

2011-01-28 @ 12:33:14
URL: http://beautyblogger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0