Livet är ingen tävling

Som skrivet, livet är ingen tävling om vem som har flest, mest och bäst.

Ingen tävling om vem som har flest eller mest eller bäst jobb, barn, pengar, vänner, prylar, utbildningar, betyg osv osv...


Den som vunnit i livet är den som inte deltar i tävlingen. Den som lever för att må bra, inte för att ha mest, flest eller bäst i allt. Det är synd om alla de som ALDRIG blir nöjda...Hur kan man vara lycklig då? Man måste leva lite i nuet också.


Kanske tänvärt för de som hela tiden måste hävda sig? (pik)



Godnatt


Kommentarer
Postat av: Fru Kohl

Joho! Flest pärmar när en dör vinner :) Det skämtar vi om på jobbet där det är en tydlig skillnad mellan generationerna s

2011-01-07 @ 16:44:33
URL: http://frukohl.xpy.se
Postat av: Anna

Du har då mycket åsikter om hur andra lever sitt liv...men ingen få tycka något om dig?! Hur vet du att de som "aldrig är nöjda" inte är lyckliga? Kan inte lycka vara att hela tiden få möjlighet att sträva mot något annat?



Tänk till nästa gång du ska komma med dina pikar och kommentarer om vad andra skriver! Människor ÄR olika!

2011-01-09 @ 12:56:26
Postat av: Aja

Fru Kohl: Haha :-) Ja så kan man också se det :-D

2011-01-09 @ 17:08:24
Postat av: Aja

Anna: Vem har sagt att ingen får tycka något om mig? Tyck du vad du vill.



Du borde läsa lite mer ordentligt innan du kommer med åsikter, för jag skrev inte att dom som strävar framåt "aldrig" är lyckliga, jag skrev, citat; "Hur kan man vara lycklig då?" vilket faktiskt är en frågeställning.



Jag är emot att folk tar det jag skriver och kastar om det i huvudet till något jag inte alls skrivit.



Och för det andra så behöver jag inte tänka till när jag skriver mina åsikter i min blogg, om du tar åt dig av det jag skrivit så kanske du borde tänka till?



Ja, människor ÄR olika och människor FÅR tycka olika, även jag.



Försök att inte vara så paradoxal nästa gång du kommenterar. Det är inte häslosamt att ta allt man läser på nätet på dödligt allvar. :-)

2011-01-09 @ 17:10:07
Postat av: Dennis

http://www.synonymer.se/?query=paradoxal



Paradoxal - skenbart orimlig, absurd, motsägelsefull; oväntad, onormal



Jag som akademiker och språkintresserad undrar hur du tänkte hä !

2011-01-19 @ 20:46:16
Postat av: Aja

Dennis: Det absurda är att Anna skriver att ingen får tycka något om mig, vilket jag aldrig skrivit. Att vända på saker till annat än vad det är, det är absurt.



Det är också absurt att tro att jag kan hindra andra från att tycka eller tänka något om mig, det går nämligen inte.



Sedan så är det motsägelsefullt att först skriva att ingen får tycka något om mig sedan sitter hon själv och tycker saker om mig...Rätt självklart då att jag inte kan hindra någon att tycka/tänka något om mig tycker jag. Och Anna skriver att människor är olika, ja, klart, då är det ju konstigt att hon hänger upp sig på en människas åsikt. Alla fick ju tänka olika? Eller man får bara tycka olika, inte pränta ner det i ord?



Sedan så var det inte en åsikt om hur någon lever sitt liv specifikt, utan en generell åsikt till alla som ständigt tävlar om allt här i livet.



Hoppas att du som akademiker har fått svar nu.

2011-01-19 @ 21:47:55
Postat av: Rebecka

Dennnis Det är väl inte så svårt att räkna ut självt eller?

2011-01-19 @ 22:07:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0