Avslut och nystart

Idag var det avslutning med föräldragruppen hos bvc...Vi var bara tre som kom, Moa, Filip och Filippa. Tråkigt att det är slut redan, men vi kom fram till att vi ville fortsätta träffas och jag tog på mig ansvaret att ordna första träffen, som då blir här hemma. Ska bli väldigt roligt! Även om Moa inte riktigt gillar de andra, hon fattar inte galoppen med andra barn ännu ;-) Bvc-Britta sa dock att barn inte har utbyte av någon annan än föräldrarna de första tre åren, men det vet jag inte om jag tror på.

Idag ålade sig Filip fram till Moa och skulle plocka nappen ur munnen på henne, och hon blev ledsen! Hehe...Lilla mesen :-) Det såg ut som om hon förstod att han skulle ta nappen innan han tog den och blev ledsen redan innan han tagit den, men jag tror hon blev rädd för lille Filip...Han som är så söt :-) Hon fattar inte riktigt det där att någon kommer mot henne tror jag...Det såg roligt ut i alla fall :-)


Nu sover Moa middag i alla fall. Jag har slutat sova med henne för jag kan inte somna på natten annars. Så nu sitter jag här och bloggar istället. När Moa vaknat ska jag göra fiskpaté och fiskbullar till henne som delvis ska frysas in.

För övrigt så är det strålande solsken här nu så jag kanske lagar fisken senare och går på promenix när hon vaknat istället. Får ju passa på att ladda solljus när man har chansen.


Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad kul att du tar på dej träffar ler det tror jag är bra, både för Moa o dej. Ge mej nr till sköterskan för jag skulle gärna vilja prata med henne om barns åldrar o utveckling. Klart lilltjejen är reserverad mot killar dom har ju baciller ler / farmor

2011-01-20 @ 14:00:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0