Tandis!

Nu har vi varit hos tandläkaren. både jag och Moa. Moa i tisdags då de gav information, tittade på "tänderna" och gav henne en tandborste. Och då när jag ändå var där med Moa passade jag på att boka en tid till mig, har inte varit hos tandläkaren på minst 7 år. Var helt säker på att jag hade en massa hål, men det hade jag inte! Det såg bra ut och jag tecknade även frisktandvård. Det innebär att man gör en undersökning som jag gjorde idag och bedömer vilket skick tänderna är i. Är det något fel måste det åtgärdas, sedan så betalar man en fast summa var månad, så fungerar det som en försäkring. Hur hög premien blir beror på tändernas skick. Jag ska betala 64 kronor i månaden. Nice :-) Skönt att ha det avklarat!

Just nu sitter Moa och dansar på sin lekfilt. Dansar gör hon genom att gunga rytmiskt när hon hör musik, hon är så gullig! Hon säger ju mamma också men det har hon gjort mer än 2 månader nu. Hon är inne i en väldigt "Rädd-för-alla-utom-mamma-och-pappa" -fas just nu, det måste man respektera, hon blir ju faktiskt rädd. Vi provar ändå att låta andra ta henne men går det inte så får man ta henne igen. Min pappa skrämde livet ur henne härom dagen. Han kom och skulle hälsa när vi var på besök hemma hos honom och då kramaden han Tobbe, pussade mig, och la händerna om Moas huvud och gav henne en puss på huvudet...Hon blev VANSINNIG! Hon blev så rädd! Hon trodde nog han skulle ta henne och dessutom så gick det så fort...Stackars lilla mes :-) Min mes haha!

Nu; Mys med Moa.


Kram!

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad bra att tänderna är hela ler på er båda hahaha

visst har dom sina konstiga rädslor, men det går att ta bort. Klart hon ska träffa massa folk o lära sej. Hon får ju finbesök nu i helgen, bra o nyttigt med andra folk runt omkring. Massor av kramar från / farmor

2011-02-17 @ 12:28:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0