Stanna förevigt härliga väder! <3

Så fint väder det är ute! Jag och Moa har varit ute på promenad idag, precis som vanligt. Moa är dock inte på något roligt humör. Hon är arg, förtvivlad och hysterisk om vartannat. Nu MÅSTE det vara tänderna som spökar. Hon tuggar mer än någonsin på allt och dreglar också för den delen. Innan när jag skulle klä på henne ytterkläderna (Tack underbara väder för att det räckte med fleecetröja och solhatt) så skrek hon som en stucken gris och kastade sig bakåt hela tiden. Snoret rann, tårarna sprutade och dreglet svämmade (Slemmade) över. Stackars liten, det gör nog väldans ont i munnen. Ikväll får hon nog ha lite alvedon innan hon ska sova om det är likadant.

Nu sitter hon i alla fall själv och leker. Hon har annars velat vara på mig, inte med mig, PÅ MIG, hela dagen. Så nu fann jag en stund att skriva några rader här. Oj, nu skrattde hon till och med :-) Snacka om skiftande humör ha ha! Äsh, har i alla fall hunnit diska en maskin disk och plockat ur den rena, får nöja mig med det.

Min syster var här i helgen och hon har springmask, så 1177 gav mig order att städa toaletten och tvätta allt hon haft i sängen, så det var ju det jag skulle göra också idag, men det har jag ju inte hunnit. Springmask är inte farligt, men obehagligt och man vill helst slippa slösa en massa pengar på mediciner om man kan undvika det. God handhygien har vi i alla fall haft allihopa hela helgen, och det är det viktigaste.

Nu ska jag kolla lite på nätet innan Moa lackar ur igen.


Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0