Glädje och sorg

Igår var en dag i både glädjens och sorgens tecken.

I sorgens tecken för att min fina farmor dog i lungcancer.

I glädjens tecken för att en underbar kvinna, alldeles ensam i sitt slag, fick dö med sina barn vid sin sida, utan att ha ont, och hon slipper lida mer.

Jag kommer aldrig glömma min farmor, dansken, som vi kallade henne :-) Hon drack en hel del öl och dansade alltid med mina nallar när det var fest. Jodå, alltid!

Innan de blandade i farliga saker i fönsterputs så silade hon det och drack, det är rätt vanligt i danmark haha!

Hon hade alltid med sig nappar till mig (jag samlade på det) och hon kallade mig tårtan :-) Varför vet jag inte.

Är tacksam och glad för att jag på min farfars födelsedagsmiddag fick taget ett kort på mig, farmor och farfar  tillsammans, för det hade jag inget. Dom var skilda och har varit så länge jag kan minnas. Det har alltid varit "farmor & Bjarne". Bjarne var farmors man, men han har varit död ett tag, de skilde sig faktiskt också strax före han dog. Min farmor var nog svår att leva med :-) Hon var unik.

Hon hann träffa Moa en gång och i dopgåva fick hon ett guldhjärta med texten "Tårtan 2" på.

Mest tacksam är jag för alla fina barndomsminnen jag har från danmark, och jag kommer minnas henne med ett leende!

Jag är glad att hon fick dö, till på köpet var det en fantastiskt fin dag att dö på igår. Solen sken och det var så fint ute. Jag vet inte men det kändes rätt.


Kommer sakna dig farmor men nu har du det bra, och du slipper smärtan. Och i himmlen finns all whisky du orkar dricka, och den är GRATIS!

Vila i frid

Da-dara-daraaaa! (Vårt signum)


/Tårtan

Kommentarer
Postat av: Anonym

en tanke till dej o din farmor / lena

2011-04-11 @ 16:37:35
Postat av: Rebecca

Beklagar sorgen vännen! kram

2011-04-13 @ 21:12:37
URL: http://rebeccapettersson81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0