Love them!



Barnvagnar! Jag älskar barnvagnar! Jag SAMLAR på barnvagnar :-)

Alltid begagnade sådana förstås...

Jag älskar att sälja, byta och köpa vagnar. Det är en hobby helt enkelt.


Dessa har jag just nu:


Brio Happy, en gedigen och mycket stabil vagn, en av de bättre att köra i snö. Den är dock rätt stor, fast ändå väldigt lätt-rullad. Väldigt mycket utrymme i varukorgen under. Stor yta för barnet. Min är exakt som på bilden fast mitt chassi är grått och inte svart.


Bytte nyss bort min Urban jungle swift mot en brio sing, som denna fast grå. Smidig att köra och små barn sitter perfekt och rätt långt uppe jämfört med andra vagnar. Ergonomisk sittdel. sufletten skyddar tyvärr inte jättebra mot regn och sol men det finns skärmar i handeln att bygga på sufletten med. Hyfsat stor varukorg. Klyddig broms. Lite mindre yta för barnet. Lite mindre yta för barnet, dock så sitter små barn, från 6 månader, mycket bra i den. Kunde varit den perfekta vagnen om bredden mellan de stora hjulen minskats drastiskt, och sufletten varit större.





Teutonia fun, liten och smidig, som brio sing fast mycket mindre och med lägre sitt-höjd.
Min är grå och ljusrosa. Sufletten går att dra fram lite längre än vad som är vanligt. Svåråtkomlig varukorg. Den är väldigt smal, bredden mellan de stora hjulen är inte stor. Lite låga kanter dock. Lite mindre yta för barnet.



Emmaljunga city jet. Mycket bra fjädring och perfekt på långa promenader. Mycket vattenavstötande material och sufletten kan fällas väldigt långt fram vid sol/regn/snö/blåst. Ergonomisk sittdel. Tyvärr otymplig så sätt att den är väldigt bred fram, på bussar/tåg fastnar man lätt med den och i affärer kör man lätt in i saker. Den kan uppfattas som ranglig dock. Hyfsat bra varukorg. Lite mindre yta för barnet, dock så sitter små barn, från 6 månader, mycket bra i den. Den säljs inte längre i butik. Min har samma färg som på bilden.



Har också en ziggo, som är en nästintill exakt kopia på bugaboo cameleon. Den är inte den smidigaste vagnen men fungerar. Liten är den i alla fall. Väldigt lätt att fälla ihop! Ergonomisk sittdel. Sittdelen fungerar från 6 månader fast den är ändå större än andra ergonomiskt utformade sittdelar. Blir liten ihopfälld. Liten varukorg. Lite plastig känsla över de små framhjulen sock. Dom tenderar också att trilla av när man ska ha in och ur vagnen från bilen. Min är blå/svart.



Ska skriva om Emmaljunga city cerox 360, Urban Jungle swift och chicco liteway en annan dag, de tre har jag haft men har bytat bort.

Kommentarer
Postat av: sara - mamma till wilda

hahahaDu är ju rolig du. Var har du alla dessa vagnar? I garderoben? ;-)

2010-10-28 @ 12:44:38
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Madeleine

Hej! Hittade hit via ngn hemsida och fastnande för barnvagnsinlägget ;-) jäklar vad många vagnar! Haha! Ser att du haft en Swift och måste bara fråga vad du tyckte om den? Har lyckats efter lång övertalning få med sambon på att köpa en UJ (har en emmaljunga city cross nu) åt dottern som snart är ett. Är mest inne på swiften då den känns smidigast men den ska fortfarande funka i mkt snö och ett påpälsat barn med åkpåse ska kunna sitta i den utan att det blir trång. Bor i norr o promenerar mkt så ja jag letar efter tips o åsikter :-)



Hoppas du kan hjälpa mig få lyr klarhet;-)

2010-11-13 @ 13:22:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0