Dagliga rundan i byn

Nu har vi precis kommit in i värmen från dagens 2 timmars promenad. Vi är alltid ute mycket om dagarna, jag och Moa. Idag var inget undantag.

5,1 minusgrader har vi men eftersom vi sluppit den annars obligatoriska söderslättska blåsten så har det varit riktigt skönt att vara ute. Solen har lyst hela dagen så nu har man laddat med lite solenergi också, viktigt nu om vintern...

Det är också fullt av gnistrande, vackra och enorma istappar överallt!
Det är helt enkelt ett alldeles underbart väder :-)

Har precis packat upp alla matvaror vi köpt...Satte oss igår och kollade igenom veckans reklamblad och skrev ner allt som hade extra förmånliga priser, sen gick jag runt från butik till butik idag och handlade.
I ena affären stötte vi på vår barnmorska från föräldrautbildningen. Kul! Vi hälsade och pratade en stund, innan vi gick vidare.

Moa sover i vagnen och jag sitter här, framför datorn...I myskläder och inneskor och funderar på om jag ska ta mig en kopp chai-te...Mitt favorit te! Älskar kanel och andra juliga kryddor.

På tal om kanel, upptäckte idag att det Moa reagerade på igår var kanelen jag hade i gröten, och inte katrinplommonpureén som vi först trodde igår...Typiskt, kanel är ju en bra smakförhöjare...Men det blir ilskna, röda fläckar där grötblandningen med kanel har suttit på kinderna och då är det ju inte värt det.
Hon äter ju gröten ändå, men jag är noga med att det ska smaka bra, behöver inte smaka menlöst bara för att det är till bebisar.
Dom har ju också smaklökar.

Brukar göra egen köttfärsås och där brukar jag ha både lök och vitlök, och andra kryddor...Och den älskar hon!

Nu ska jag kolla runt lite på internet och kanske sätta mig med en bok innan lillan vaknar.


Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0