En gång räcker...



Fortfarande hemma, ingen bebis ännu.

Ett tips: Det räcker med att ringa EN gång, svarar jag inte så vilar jag och då svarar jag aldrig. Det är på inrådan av bm jag vilar mycket eftersom nattsömnen inte är den bästa just nu.


Så snälla, ring en gång bara. Helst på mobilen. Är mobilen avstängd så kanske vi har åkt in, men annars så är det bara för att jag vilar som jag inte svarar.

Och de enda vi hör av oss till när vi åker in är våra respektive föräldrar, så vet dom inget så har vi inte åkt in.


Skriver detta för det ringer i ett här hemma och jag blir galen. Bäst är att inte ringa alls under dagtid. Eftersom jag vilar väldigt mycket...


Häromdagen ringde min pappa hur många gånger som helst under vattengympan och blev orolig för jag inte svarade...


Men jag har liksom ett liv, kan inte svara i telefon hela dagarna.


Så snälla, ring på kvällen istället för då är Tobbe hemma, jag är ingen bra människa att prata med just nu ändå, och alla frågor som "ingen bebis än?" gör mig bara på ännu sämre humör för ingen vill träffa henne så mycket som jag och Tobbe just nu.


Jag lovar, ni får veta när hon kommit. Kanske inte medettsamma men så fort vi återhämtat oss alla tre.


Kommentarer
Postat av: Kajalpennan

Förstår att du tycker det är påfrestande.. Jag höll på att bli tokig och man hatar ju att ha gått över tiden som det är - utan samtal och frågor.

Det blir inte direkt bättre när den lilla är född och det ringer 5 gånger under tiden man ammar och glömt lägga telefonen inom räckhåll

2010-05-05 @ 15:20:56
URL: http://kajalpennan.blogspot.com
Postat av: Rebecca

Håller med, det är drygt. Samtidigt som alla e nyfikna. Håller tummarna att ni väldigt snart har er lilla flicka hos er så ses vi sen =) Tusen kramar

2010-05-06 @ 09:27:45
URL: http://rebeccapettersson81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0