Vilken fantastisk dag!



En helt underbar dag har det varit! Började med ultraljud kl nio i morse, allt såg bra ut och bebis vägde ca 2300gram, alldeles utmärkt. Vi fick se hennes runda ansikte och hon låg och snuttade med munnen! Helt sanslöst sött! Blev faktiskt rörd...Man kunde riktigt se att det var ett babyansikte...Fick med oss fyra fina kort hem också...



Sedan handlade vi på willys, sedan hem och vila för att sedan kl 14 träffa handläggare från fsk och prata om föräldrapenning...Det gick också jättebra och vi kommer onekligen ha bra fp båda två...Dessutom så vart hon väldtigt trevlig, alltid ett plus.

Hade också fått paket på posten av svärmor :-)

Sedan drog vi till åkarp och köpte en begagnad men helt oanvänd amningspump från medela...Nypris 600 kr och vi gav 150 kr, ännu ett fynd.

Efter det begav vi oss till babyland där vi fyndade ett mössa med solskydd på rean, för 50 kr. spf 50 hade den...Kan bebis behöva ju...

Jag fick även välja ut en gravid-bola (änglapingla) som födelsedagspresent från Tobbe <3 Tack min räv :-) Pappa räv :-P

Vidare åkte vi till mamma, fick fler presenter och hon hade virkat en väldigt fin barnvagnsmobil som vi fick med oss hem...

Sist åkte vi hem, för vi hade en spekulant på vagnen vi skulle sälja, den är helt ny från 06. Paret ville gärna ha den, så vi blev 2700 kr rikare...

Nu sitter jag här med en sockermunk och myser i min pyjamas...

Ser fram emot bebis, sommar, arbetsträning och jobb...Allt ser så ljust ut, även om det är en bit kvar...Vår allra högsta önskan har ju redan slagit in...Har så många visioner och planer inför framtiden...Nu kan jag få ALLT jag vill ha, det kunde jag inte innan, barn var ju aldrig säkert men nu faller allt på plats...Härligt härligt...Min tid är nu och för resten av livet...


Fått många gratulationer också så jag är helt klart väääääldigt nöjd med dagen :-) Är också glad för vår fina stora släkt som faktiskt spelar en stor roll i livet, släkten är mycket viktig och jag är så glad att vår lilla ska få uppleva det...

På tal om släkt så fick jag dessutom besök igår ju, av Tobbes far+fru och farmor+farfar. Av svärfar och Kristina fick jag en jättefin bok om barnets första sex år, och av farmor+farfar en mycket söt hemstickad kofta med tillhörande mössa, och en massa kakor!

Nu ska jag snart hoppa i säng...


Kram och godnatt!





Kommentarer
Postat av: Rebecca

Grattis =))

2010-03-18 @ 18:19:23
URL: http://rebeccapettersson81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0