Babyshopping...



Nej, vi har inte köpt en massa bebisar, dock en massa babysaker! :-)



Detta kom vi hem med:

* En babysitter
* En maxi-cosi cabrio fix bilbarnstol
* En superfin filt från elodie details
* Amningsinlägg
* Salva till bröstvårtorna
* Bitringar 2-pack
* Nappar 2-pack
* Napphållare
* Temp
* Nässug
* En supersöt liten ryggsäck till lillan
* Tre hållare till barnvagnsleksaker



Ca 3000 kr gick det på, men så är ju maxi-cosi cabriofix en av de bästa bilbarnstolarna, så den kostar. Man köper ju ny, annars skall man veta EXAKT var en begagnad kommer ifrån. Sen så kostade ju både filten och sittern lite mer, de sakerna är ju lite dyrare.


Med hem följde också en fin filt stickad av min mor, och lapptäcket hon syr är snart färdigt...


Nu har vi nästan allt vi behöver till bebban...


Känns skönt att inte vara fattig och behöva köpa allt begagnat...


Om 20 minuter går vi in i vecka 33! Jippie!


UL om en vecka exakt då...





Godnatt på er...







Kommentarer
Postat av: Malla

haha vad roligt att du blev glad :D

kul att köpa grejs till bebis, vi köpte och ärvde rätt mkt dock för här blire inga fler barn :P

55 dagar kvar...det närmar sig!

2010-03-09 @ 22:31:55
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: unique

kan tipsa om amningsnappar. när bröstvårtorna är söndersugna är de da shit!!

2010-03-11 @ 07:30:05
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: unique

Hihihi.. det behöver du inte oroa dig för. Bebisens mun suger in bröstvårtan en bit en. Blir liksom vakum. Sen ska det vara ca 1 cm mellanrum från vårtan till spetsen på skyddet. Just för att skydda vårtan. Hade jag inte haft dem hade jag fått ge upp amningen. Mina vårtor var helt söndertrasade. Skinnbitar lossnade. En smärta som inte går att beskriva. Fy fan säger jag bara.

Nu ska jag inte skrämma upp dig, men skydden är bra. Jag lovar =)

2010-03-11 @ 19:06:34
URL: http://saratilling.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0