Någon annan



Ibland känns det som att många vill vara någon annan. Ok att vilja ha något någon annan har, men vara någon annan? Nej tack.

Känns rätt skönt tycker jag, att INTE vilja vara någon annan.

I detta landet blir man betygsatt efter a) Vilket jobb du har eller om du har ett jobb b) Din utbildning.


Att bara vara en bra människa är inte gott nog...Synd att många känner att jobb/utildning är det som gör dom "lyckade"...

För mig finns det många andra saker som räknas. Jobb? Ja det vill jag ha, men behöver det för att duga framför andra? Nej...


Just nu kan jag inte jobba, men anser att min vilja att vilja ha ett jobb i framtiden är god nog.






Kommentarer
Postat av: Jennie

Det handlar nog inte om att bli betygsatt, alla vill nog att alla drar sin del av bördan i samhället. Tror inte att det är så många som är så roade av att jobba hårt för att andra ska få ha det bra utan att anstränga sig. Sen tror jag inte att man studerar för att man vill bli någon annan utan för man vill ha något annat, något bättre, i sitt liv. Många möjligheter till att skapa ett behagligt liv finns endast för de som ansträngt sig lite för att komma någonstans. Som sagt, det handlar inte opm att duga utan det handlar om att ta sin del av ansvaret.

2010-02-10 @ 18:22:13
Postat av: Angela

Nej, det handlar precis om det jag skrev om, men du får gärna ha en anna åsikt :-)



Fast du kanske ska läsa inlägget igen, mer noga, för du missuppfattade nog det stod där. Eller rättare sagt du tolkade det inte som jag menade, menade inte att du skulle ta åt dig bara för att du pluggar, handlar om andra saker.

2010-02-10 @ 20:03:07
URL: http://beautyblogger.blogg.se/
Postat av: Jennie

Först och främst tar jag inte åt mig för att jag pluggar, och om det är så du uppfattar det så kanske det är så att du skrivit det du skrivit för att provocera? Att studera och utvecklas är något jag anser att man bör vara stolt över. Om du känner dig betygsatt så är det nog något som ligger hos dig, du kanske känner att andra sätter en stämpel på dig eftersom du varit arbetslös så länge? Jag har aldrig känt att jag blir bedömd utifrån vilket jobb eller vilken utbildning jag har, jag strävar efter att få sysselsätta mig med det jag tycker är roligast och skulle det innebära att jag får studera under en längre tid så får det bli så.



Mycket positivt att du känner att du vill jobba i framtiden, bra med föräldrar som gör sitt yttersta för att deras barn ska få en trygg framtid. =)

2010-02-10 @ 23:45:47
Postat av: Angela

Vad svårt du har för att andra tycker annorlunda.



För det första är jag inte arbetslös, så ta reda på fakta först, jag är sjukskriven.



Jag har inte varit arbetslös längre stunder då jag själv valt att plugga på komvux med mera för att sysselsätta mig.



Att sjukskrivna bli nedvärderade anser jag, så där uppfattade du inlägget rätt.



Om du tror att jag skriver för att provocera så ska du sluta läsa min blogg tycker jag. Allt handlar inte om dig, vilket du verkar tro då du enbart kommenterar de inläggen jag skriver där jag framför åsikter, och det har fler än jag lagt märket till.



Jag har inget till övers för folk som inte klarar av att andra har andra åsikter, så var vänlig låt bli att kommentera.



Ska jag behöva lösenordskydda bloggen för att slippa sånt här dravel? Känns rätt barnsligt.



Jag är inte intresserad av sånt här, det har jag uttryckt klart och tydligt ett flertal gånger. Tycker det är skittråkigt, det ger mig inget.



Så tack och hej, ingen mer disskussion för mig nu. :-)



2010-02-11 @ 00:01:21
URL: http://beautyblogger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0