Mvc



Var hos barnmorskan idag för att göra glukos belastning mm...Det gick bra, allt såg bra ut förutom järnvärdet som var lite lågt, så den dosen får jag öka.

Inte gått upp ett gram sedan sist (2 veckor) så en viktökning på ca 9-10 kg hittils...Det är bra enligt bm...:-)

Inne i vecka 30 nu, måste firas med lite info!


v.30

Du är på dag 206 av 280. (73,6%).
Du är i vecka 30.
Du har gått 29 fulla veckor och 2 fulla dagar (v29+2).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Sön 2 maj 2010
Du har 74 dagar kvar till beräknad förlossning.



Woho! Inte lång kvar nu...Shit, tänk att vi har en liten bebis om ca 10 veckor....Lycka är det, ren lycka...Ser fram emot allt vad det innebär; Skrik, gråt, sömnlöshet, små leenden, bebisdoft...Ja jag kan fortsätta i evigheter...Jag är ofta inne och pillar runt i bebisens lilla rum och drömmer lite om hur det kommer bli...Tänk, en liten sommarbebis...Känns fortfarande lite overkligt...

Fortfarande tumlar hon runt rätt rejält där inne, men snart kommer det bli trängre och trängre...Var nästan lite pinsamt i väntrummet hos bm, hon tumlade ju så hela magen rörde sig! Tänkte bara "Stilla, stilla, det ser ju inte klokt ut!" :-)

Mötte en trevlig tjej i väntrummet som också hade gjort glukosbelastningen, men den tidiga dock...Vi pratade lite och kom fram till att vi ska göra ultraljud samma datum och nästan samma tid, i ystad! Den 15 mars ska vi 09.00 och dom ska 08.30 och det tar ca en halvtimme så förmodligen möts vi där då ju...Hehehe...Vilket konstigt sammanträffande! Hon ska göra sitt första RUL och jag mitt andra...Hon är ju i vecka 15...


Nej, får väl ta en power nap nu känner jag...


Kram


(Förr-)Gårdagens hemmaknåpade ordspråk: Man ska inte sticka trynet i vädret ifall man inte vill riskera att bli av med det.

Kommentarer
Postat av: rebecca

jag gjorde oxå glukosbelastningen idag och vi ska oxå på UL 15 mars =) men så har vi samma bf med ;-)nu har vi bokat 4 tider till under resten av graviditeten sen e de dags! kram

2010-02-17 @ 18:00:49
URL: http://rebeccapettersson81.blogg.se/
Postat av: unique

Du kan få låna min unge så länge hahaha Får inte gjort nåt av det som skulle göras. Vill bara sitta i knä =)



ush! tyckte inte om den där drycken

2010-02-17 @ 20:34:50
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: unique

Faktiskt på Cubus, men de var på rea så vet inte om de finns kvar =)

2010-02-17 @ 22:45:16
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Jenny

skönt att allt e som de ska. när kommer magbilden? kram

2010-02-18 @ 20:14:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0