Måste man förlora sig själv?



Under större delen av graviditeten har jag liksom inte varit mig själv...Mina intressen har legat bortskuffade, har "bara" varit gravid...Nu i slutet av graviditeten så börjar de komma tillbaka...


Mina intressen är ju fortfarande viktiga. Jag älskar smink och mode tex, men har knappt brytt mig om det alls, föräns nu...

Beställde lite billigt smink från en sminkshop...Jag kan väl få unna mig själv något? Allt har under så lång tid bara handlat om bebisen, och så är det väl antar jag...

Men nu börjar mitt intresse vakna och jag längtar efter fina kläder, skor och lite nytt smink...


Utan att överdriva då förstås...Jag har haft en tendens (fortfarande kvar till viss del) att shoppa alldeles för mycket och alldeles onödiga saker...Men jag har det ganska bra under kontroll nu tycker jag...

Och så gott som allt smink är onödigt så då kan man ju aldrig köpa smink...Så jag köpte tre billiga produkter, och det är inte att överdriva tycker jag...

Jag får ju inte förlora mig själv, måste fortfarande få vara samma Angela som innan till viss del...


Men det är väldigt svårt det här med att köpa saker...Jag menar, när man varit shoppingmissbrukare, vad får man köpa och vad får man inte köpa? Alla vill ju köpa saker ibland...

Krediter är stort no-no i alla fall, om det inte gäller något man faktiskt måste ha, tex en digitalkamera, eller om tvn skulle gå sönder mm...Och låna pengar gör man bara till det mest nödvändiga, mat tex.

Så långt är jag med...Men sen då? Visst måsta man unna sig lite saker ibland?


Eller?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0