Besök hos BM



Besök hos BM idag. Vikten står stilla igen, bara bra ju...Magen har växt och förljer sin kurva och huvudet är nu fixerat :-) Precis som jag anade :-)

Vi sammanfattade graviditeten som jag tycker gått bra, väldigt bra. Det enda jobbiga har varit oron jag haft, men den är lika med noll nu.

Inte ett dugg oroad inför förlossningen heller är jag. Sambon är nog mer nervös än jag...


Något som irriterar mig just nu är alla som tror att dom får tillbaka sin gamla kropp direkt efter förlossningen...

Men hallå, DET tar sin tid...Dessutom så verkar många förstföderskor vara mer oroliga för sin kropp än för att bebisen ska må bra...Då är man ju helt ute och cyklar kan jag säga...Kroppen blir aldrig mer likadan som innan.

Dricker hallonbladste för fullt, mest för att det sägs hjälpa förlossningen när den väl börjar...Hallonbladste kan INTE sätta igång en förlossning såvida den ändå inte var på g redan...


Visst vill jag också ha min kropp för mig själv igen, men det viktigaste är ändå att barnet mår bra. Jag upplever heller inte att min kropp förändrats särskilt mycket faktiskt...Kan bero på att jag inte var smal och ytlig innan jag blev gravid...Jag var överviktig men det störde mig inte...Ytlighet är det värsta jag vet nästan, ändå så älskar jag smink och skönhetsprodukter, men det behöver inte hänga ihop med ytlighet...

När jag sminkar mig gör jag det för att jag tycker det är kul...Jag kan lika gärna gå ut osminkad med smutsigt hår...Man kan faktiskt se det som ett konstnärligt skapande. Men det är ju inte många som förstår det, men det säger ju mer om deras enkelspåriga tankesätt än om mitt sminkande...


Nu ska jag snart ta en promenad i det fantastiska vårvädret!


Hejdå!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0