En underbar dag!



Vilken underbar dag det är idag! Denna månadens inkomster rockar fett, helt enkelt. I och med att jag har skött mig hela tiden under min arbetslöshet, så har jag en rätt bra sjukpenning.

Med att sköta sig menas att den dagen man slutar arbeta/plugg eller vad man nu gör, så anmäler man sig till arbetsförmedlingen, vilket innebär att nu när jag är sjukskriven så får jag sjukpenning baserat på mitt senaste arbete, fast det bara varade fem veckor.

Så denna månaden blir det en beställning med mitt favorit balsam+godkända shampo från england! Woho! :D

Alltså, det lönar sig att sköta sig. :-)

Dessutom så känner jag att jag faktiskt har goda chanser att få ett arbete efter föräldraledigheten, särskilt eftersom jag ska få arbetsträning också, då får man chansen att få in en fot!

Har ju mina meriter också, dom är få, men bra, och mina betyg förstås. Så jag ser faktiskt positivt på framtiden...

Min barnmorska och jag pratar ofta om det här med att jag har svårt för förändringar, men hon säger att jag har kommit längre i att acceptera denna förändringen än många andra, som INTE har särskilt svårt för det..

Och ja, det är nog så, denna förändringen är mest härlig...Det är det som är det positiva med ofrivillig barnlöshet, att när vi väl lyckas så tar vi emot föräldraskapet med öppna armar, även de negativa delarna.

Det har också gjorts studier som visat att familjer som har försökt länge och passerat många höga hinder tillsammans, håller ihop mycket bättre...Och det tror jag starkt på.


allt som allt så är detta en väldigt bra dag...:-)

Men, nu ska jag nog vila lite, det är en lyx jag tillåter mig...Hehe...


Kram!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0