En till...




Japp, då var min mor också vaccinerad...Fick tjata oss till det, trots att hon går under riskgruppen...

Känns skönt, i och med att vi får vår lilla i maj...Och mamma jobbar på dagis...smittohärd...


En nyfödd klarar ju inte av sjukdomar lika bra som äldre barn, och det är tydligen rätt många som kommer vara extra aktsamma om sina små barn...De första månaderna är ju värst, sen blir det ju lättare...

För er som inte vet varför just svininfluensan är så farlig för spädbarn, så är det för att den sätter sig på lungorna och dom är inte alltid så starka på små barn...Dessutom är detta den första influensan, vad jag förstått, som främst är farliga för yngre, så vi tänker inte vara överliberala i den frågan...


Vissa barn klarar det bra, andra dör...Är det verkligen något vi vill riskera? Nej, knappast.

Nog pratat om det nu....


Nej världens bästa lilla bebis väntar i min mage och när den kommer ut kommer den vara den mest älskade lilla knodden på jorden...:-) Jag är ämnad för att vara mamma, det vet jag...Det kommer inte likna något annat jag tidigare gjort men jag bara vet att jag kommer älska det...<3<3<3

Det är konstigt, för under dessa månaderna som jag varit gravid så har en styrka växt fram i mig, som jag aldrig känt förut...Känner att oviktiga saker bekommer mig inte längre, det rinner av mig som vatten på en gås...

Och det behövs för när man är gravid så har alla åsikter om allt :-)


Nu ska jag titta på ice road truckers och sedan hoppa ner i sängen och mysa med T...


Godnatt...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0