För alla er som inte läste...




Här är diskussionen i sin helhet som gjorde att jag blev avstäng från forumet. Jag vill påpeka att jag inte fått NÅGON varning what so ever, utan ett pm där det delgavs att jag diskuterade för mycket typ och tog åt mig för mycket (det gjorde jag, det har jag redan sagt). Så, ingen varning, utan det var rätt och slätt detta under som såg till att jag inte fick vara medlem. I och för sig så hade jag ju redan förutspått det....Inte så svårt hehe :-)





JAG
Nu känner jag att jag måste säga detta!

Det känns som om så fort det går lite hett till i en diskussion, så är någon där och låser tråden!! VAD är meningen med det?!

Är vi inte vuxna människor!? Jag har lärt mig att skriver man något får man stå för det, online eller ej! Kan man inte stå för det man skriver behöver man inte skriva alls tycker jag!

Sen så tycker jag faktiskt att när det väl blir ett "påhopp", och en person går emot, så går ALLA emot, vet ni vad det kallas? NÄTMOBBING.

Jag fattade inte föräns jag visade en vännina en tråd här, och hon sa "Det är ju nätmobbing".


Det är taskigt och tråkigt och nog borde man kunna visa att man tycker utan att få syrliga kommentarer.


Jag har inget allmänt emot
FORUMET
, men så här jag  känt ett tag nu, och det känns bra att skriva ner det och stå för det. Orkar inte hålla det inom mig, det känns falskt.

FORUMET
 är (eller tyvärr VAR) som ett andra hem för mig, och jag tycker att vi kan bete oss som de vuxna vi är. JAG inkluderat, som ibland inte skriver i de bästa ordalagen, men jag är medveten om det i alla fall, och erkänner det. Jag själv har varit dålig innan på att ta kritik. Jag hänger kvar fortfarande, men jag är hellre inte här alls om man ska behöva känna att man inte blir respekterad...


Det var allt jag ville säga, go ahead och lås tråden, säg emot eller anmäl till moderator, eller vad F stäng av mig vetjag!!! Jag kommer stå för det jag har berättat och det jag tycker i alla fall. Och ingen kan ändra min åsikt.



Som någon sa; Kritik måste man tåla. (Om än ta viss kritik med en stor nypa salt efter ditt eget omdöme)


Medlem
Jag väntar tills du har slutat uppdatera tråden.



JAG
Det har jag gjort nu.


Moderator
jag förstår faktiskt inte ditt inlägg här,
---. jag låser en tråd när jag tycker att den har övergått till tjafs som inte leder något vart. det finns andra forum att tjafsa i, om man känner för det.

JAG
Det är skillnad på att tjafsa och tåla varandras åsikter, och faktiskt lyssna på vad andra säger. Det finns andra som har märkt av detta på detta forumet, även om inte alla vill stå för det de känner. Jag syftar just nu på tråden du låste. Jag ville bara dela min åsikt och inte bara glatt le som man lätt gör. Jag kan inte och vill inte göra något åt att du inte delar min åsikt, det är frivilligt.


Moderator
var du inte färdig med att dela med dig av dina åsikter, eller tycker du att det också behövdes ältas?
problemet med den tråden var snarare att folk inte vet när de ska lägga ner och när det inte leder någonstans längre.



Medlem
Just här är jag faktiskt med MODERATOR, tråden hade blivit off topic, både "sidor" hade förklarat sig, det var enkelt missförstånd, men tråden handlade inte längre om orginal ämnet. Förstår att den stängdes  Leende (smiley)



JAG
Jag ältar hellre tills alla förstår att det inte BARA handlade om den tråden. Jag tycker det är tråkigt att man måste låsa en tråd mitt när någon försöker föklara sig, det är orättvist för den som försöker förklara, och man kan ju faktiskt bara skriva ett inlägg och typ säga OT eller något. Nej, jag är inte färdig. Jag tänker stanna kvar och besvara vad alla andra tycker tills jag blir trött och ska sova


Medlem
Men det var ju inget som måste förklaras inför alla, i just det här fallet, MEDLEM och MEDLEM (var det?) kan ju fortsätta via PM, det är framförallt de två som ska känna sig nöjda, eventuellt MEDLEM.
Den andra tråden som jag minns låstes var också ett gräl mellan två personer, det gör sig inte i forumet, det bör ske privat  Leende (smiley)



JAG
Ja för guds skull, hyssja med allting. Och VÅGA inte tycka något annat än vad alla andra tycker...Det kan ske vart det vill, jag tänkte bara skriva vad jag tycker...



Medlem
Men ---, tycker du inte det är tradigt när det bara blir tjat fram och tillbaka, diskussitionen redan är uppklarad som ett missförstånd och man kommit ifrån ämnet helt?
Att låsa  tråden var kanske inte den första lösningen jag skulle tänkt på, utan att säga till personerna att ta det privat isåfall, men det hade man ju gjort någonstans i nämnda tråd tror jag.

Det är trådar som den här och diskussitioner som i tråden som blev låst som får mig att sucka, skaka på huvudet åt folk och inte ilja vara på FORUMET mer, det börjar bli som Stylesearch snart ju



JAG

Ja det är tråkigt när man inte kan vara sig själv online. Eller ingen här klarar av diskussioner? Bara jag kanske? Inte förr men nu.


Medlem
Vänder du inte taggrna lite väl mycket utåt nu? Tycker det verkar som att du söker diskussition (bråk?) på nåt sätt, faktiskt.
Visst ska du få uttrycka din åsikt, men i ditt första inlägg i tråden tycker jag bara du är hetsig och anklagande.
Varför inte ta upp det prvat med MODERATOR när det var hon som låste tråden? För det var ju det ud var missnöjd med från början?
Och vadå inte vara sig själv online? Det fattade jag inte alls.




JAG
Jo, jag vänder taggarna utåt, det gör jag, alldeles rätt. Nej, jag är trött på allt smygande. Jag står som sagt för det...Synd om alla andra misstycker. Jag är nöjd. Jag har lättat mitt samvete.



Medlem
Jag tycker väl mest att du verkar vilja starta någon onödig diskussion, fattar inte varför. Missförstånd är väl lika vanliga på internet som som IRL, och folk har även IRL olika åsikter. Inte mobbar ju folk varandra bara för dem har olika åsikter och försöker reda ut dem




JAG
Ja, du får tycka vad du vill...Tyvärr kan du inte ändra mitt tyckande, inte heller säga att min åsikt är fel, utan bara vad du tycker....Som sagt jag välkommnar ALLAS åsikter....Menar du att nätmobbing inte existerar, eller bara inte på detta forumet? Bra om du har koll på hela forumet tycker jag.


Medlem
Smygande? Att ta det privat istället för att bräka ut det i en hel tråd och sprida negativ energi, skulle inte det vara bättre? Och att söka bråk? Det är ju bara dumt.
Men det är ju bra att du är ju nöjd.  Då kan jag avsluta min del av disussitionen. Jag kommer inte läsa den här tråden mer, det är för mycket negativ energi för att jag ska må bra.
Kalla det feghet eller vad du vill, "att inte kunna ta en diskussition". Å andra sidan är det ingen sådan heller, eftersom du ändå kommer vända taggarna utåt och anse att alla har fel.
Tack för mig.



Moderator
o.k., här kommer ett utdrag av forumreglerna:

11. Lyssna på FORUMETS moderatorer! De finns här för allas trevnad, och deras beslut gäller. Vill man opponera sig mot en moderators beslut i en situation så hör man av sig till FORUMETS redaktörer, användarnamn "-----" och "-----", via PM eller mail: RADERAT eller RADERAT Diskussioner kring våra moderatorers beslut ska inte föras på forumet.
alla regler hittar du här: LÄNK BORTTAGEN

och det betyder att din tråd bryter mot reglerna, ---! reglerna finns till för trevnadens skull, och att sitta som du gör nu, att mucka gräl är faktiskt mer egoistiskt än något annat. trivseln är faktiskt en av de faktorer som gör detta forum till ett bra och mysigt forum att vara på, för alla.


Medlem
Nä såklart existerar nätmobbning, men jag ser inte av det här. Du är ju bara ute efter bråk, gå och bråka någon annan stans istället för att dra ner stämningen



JAG
Jaså, det insåg jag inte. Jag berättade min åsikt. Synd att du tar det personligt. Kan inte läsa någonstans att man inte får berätta vad man tycker, tyvärr.

Du kan ju alltid låsa tråden.



Medlem
Men lilla gumman nu får du väl ändå ta och ge dig. Jag sa aldrig att det skulle "hyssja"s med någonting. Men om det är två personer som träter anser jag att man kan ta det via PM, inte i forumet då andra inte är inblandade. Nu är det ju du som vänder allas våra ord till något de inte var från början. Jag sa aldrig något om att smyga eller "hyssja" utan att det som är privat ska tas privat.




JAG
Tänker inte citera för fler än  en frågar ska besvaras.


Det är så att det tidigare hänt saker, jag tror jag skrev innan att jag inte enbart syftade på detta, men det också.

Men ändå, det är ju just det hyssja betyder.


JAG
Och nej, jag är trött på det och tänker inte ge mig. Jag har äntligen vågat säga det jag tycker, och det är jag glad för, vilka än konsekvenserna är.



Medlem
Om du tar åt dig av saker som händer, varför tog du inte det då med någon istället för att anklaga hela forumet nu för ett nätmobbarforum och försöka skapa dålig stämning?


Medlem
Nu får ni sluta, allihop! Jag tycker det här är en relevant diskussion men den kan föras betydligt mer nyanserat än såhär! Det finns ingen anledning att bli aggressiva eller använda härskartekniker.



Moderator
med anledning av tidigare nämnda regler låser jag tråden för att senare radera den.



JAG
Ja för det var ju det jag ville...Det var ju inte så att jag bara ville berätta vad jag tyckte. Berättar man vad man tycler så muckar man uppenbarligen gräl.



Medlem
http://synonymordbok.com/hyssja

Synonymer till Hyssja

   1. Tysta

Det är ingen som försöker tysta dig, inte här inne iaf. Vi håller inte med dig Leende (smiley) Var det inte det som du ville att folk skulle få uttryka? Sina åsikter?










Skrämmande att vuxna människor som dessutom ska vara förebilder för andra som inte ens är myndiga beter sig så....


By the way, jag har inte på något sätt lamnat ut någon eller brytit någon lag genom det jag skrivit...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0