Stickan




Stickan är ju min ena katt, har tre flickor. Kan ju berätta lite vad som hänt.

I höstas hade hon en hemsk kräkperiod där hon blev inlagd två dygn, dom hittade inget på vare sig röntgen, kontraströntgen eller blodprov och med medicin blev hon bra. Tre veckor efter avslutad medicinkur började hon igen, och vi åkte in tidigare för att förhindra uttorkning denna gången.

Hon fick mer medicin och blev hemskickad, och det har gått bra ända tills nu. Det är inte lika häftiga kräkningar eller lika ofta, men ändå för mycket. Så vi åkte in akut i tisdags, fick en tid för operation (öppnar buken, kollar och tar biopsier) nästa torsdag, för vi måste hitta orsaken till kräkningarna, vilket förmodligen är ett typ av magsår.

Men igår kräkte hon igen+var dålig i magen, så jag åkte in akut och tjatade mig till en akuttid nu på fredag. Eller tjatade och tjatade, i tisdags betalade jag 2300kr och igår 1200, så nog fan ska dom ge mig en tid.

I höstas gick det på närmare 10.000kr och denna operationen kommer sluta någonstans på 13.000kr.

Men, hon är ju försäkrad, men det kommer ändå landa på en saftig summa.

Men, så är det ju. Är bara till att bita ihop och ta sig igenom det....

Tänkte som sagt bara berätta lite om det, återkommer med blå sminkning senare idag.



//Aja




Kommentarer
Postat av: P'ssion Emelie

Usch så hemskt. Har ju en kattflicka själv och skulle bli helt till mig om hon blev dålig. Hoppas verkligen att lilla Stickan blir bra!



Skickar några värmande kramar!

2009-01-15 @ 13:36:42
URL: http://www.pssion.se
Postat av: badis

Många kramar lilla katt-Aja och Stickan!

2009-01-16 @ 06:22:26
URL: http://badbomben.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0