Operation No-poo




Jag är i full färd med att gå över till no-poo metoden, och har helt slutat använda schampo med SLS, och ska så småningon gå över till helt schampo-fritt, alltså tvätta med bara balsam.


Hittils har jag använt schampo-bars från TVÅL och Chagrin valley, och sedan ibland balsam i topparna, för att sedan avsluta med en citron/vinäger (Ibland honung i) - sköljning.

Ibland anväder jag en leave-in produkt i håret och dessutom lite kallpressad druvkärnolja, men är noga med att ha det i bara längderna.


Mitt hår har hittils hållt sig mycket snyggt genom detta sättet, och jag är än så länge nöjd!!


//Aja




Kommentarer
Postat av: CrazyNails

Åh vad spännande det låter, men se upp med att överdosera honungen. Lätt att få ett klibbigt hår. Testa även kokos olja i håret. Jag själv har en macadami/kakaosmörs blandning i topparna. Men jag har å andra sidan extremt tort hår.

2009-01-24 @ 21:54:24
URL: http://crazy-nails.blogspot.com/
Postat av: aja beautyblogger

Ska tänka på det :-) Alltså när jag tar mer honung blev håret klibbigt/fett, men om jag utesluter det helt och tar bara citron och vinäger så blir jag helt mjällig :( Lite svårt...

2009-01-24 @ 22:15:09
URL: http://beautyblogger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0