Tack! (Lite Off topic)




För alla snälla kommentarer om mina kisar och allt annat!

Har fått åka in med ena katten till djursjukhuset igen...Hon låg ju inlagd för ca 4 veckor sedan för kräkningar, fick komma hem efter 2 dagar med medicin och speciellt foder, och har mått super sedan dess, ända tills nu...

Kom i kaskader igen. Så det var bara till att åka in med henne igen...Dock så fick hon komma hem med oss, fast med nya mediciner.

Kortison och Losec mups. Dom vet inte vad det är, men misstänker infektion i magen.

När hon låg inlagd gick det på ca 9000 kronor, vi betalade ca 3500 av dom, eftersom hon var försäkrad.

Nu gick det "bara" på 20% av 590 kronor, men fodret till magen gick på 305 kronor, och det är tredje säcken vi fått köpa under hennes sjukdoms-period, sammanlagt 915 kronor. (deras vanliga mat kostar ca 600 kr i månaden).

Nu har hon inte kräkt alls sedan vi kom hem från veterinären igår.

Men, om kräkningarna kommer tillbaka måste dom göra en gastroskopi, det kostar ca 4500+1000 kronor för något jag inte fattade vad dom menade med. Så ca 5500 och det ska vi då betala 20% av.

Det är ju så att vi har en självrisk på 1100 kronor+en rörlig självrisk på 20%, men den fasta självrisken gäller för 125 dagar så vi har ju bara betalat en fast självrisk nu.


Så sammanlagt om det INTE blir fler besök så har detta kostat oss ca 4565 kronor....Bye bye shopping i Danmark...

Men jag vill såklart hellre att min katt är frisk än att handla i Danmark.


Djursjukhuset må vara svindyrt, men tacka Gud för att dom finns!





Kan alla hålla tummarna för att hon är och förblir frisk nu?  *Håller tummar och tår*










Kommentarer
Postat av: badis

Håller alla tummar och tår uppe! Kram åt alla kissorna och dig! Har länge haft Badis <3 Bondis-lappen på kylskåsdörren btw:)

2008-11-05 @ 07:55:38
URL: http://badbomben.blogspot.com/
Postat av: sminkjante

Jag håller också alla tummar jag har. Hoppas det går vägen.

2008-11-05 @ 15:20:47
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: Pixelpig

klart att man önskar allt gott till sina familjemedlemmar, för det är ju det de är. även om de är födda till katter, hundar, råttor (puss,Bjooti) eller andra varelser att älska-är de familjen!

jag jobbar med gastroskopier och ville bara berätta, det går till så att pat får svälja en böjlig, smal slang ner i magen. I toppen på slangen sitter en kamera och en lampa. Dessutom finns möjlighet att blåsa up lite luft i magen (tänk dig magsäcken som en oupblåst ballong)och man kan även ta små vävnadsprover på slemhinnan vid samma undersökning. Hela procedren tar sällan mer än 5 min på människa (vet inte på katt 8)

I alla fall: Gastroskopi är en enligt mig bra, snabb, värdefull undersökningsom är obehaglig men jag skulle inte tveka att genomgå det själv vid tillträckligt tydliga symptom. Lycka till, lilla kissemiss! xxx

2008-11-05 @ 23:11:37
Postat av: beautyroxx

Men åh, lilla kissarna. Usch man blir så deppad när ens älskade inte mår bra. Min mammas hund blev överfallen för 7 år sedan och höll på att dö. Tur att hoppet är det sista som överger en.

2008-11-07 @ 22:26:34
URL: http://www.beautyroxx.se/br.html
Postat av: Josephine

Håller alla tummar jag har, en av våra kissar har varit jättesjuk, så jag vet hur det känns. Förhoppningsvis blir det bättre, hälsa kissen. Kram :)

2008-11-09 @ 10:16:39
URL: http://makeuponista.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0