Smile-mania!

Tänkte berätta om en sak som hände i höstas. 

Jag var i Danmark, Köpenhamn, och shoppade. Skulle vara julklappar, men blev mest shönhets-grejor till mig själv ; - )

I alla fall så var jag inne på magasin du nor ( tror det stavas så) , och där inne, på parfymavdelningen, så provade jag en parfym som jag hört så mycket om, Smile.

Så här beskrivs den

"Psycho-tonic perfume (strong dose) with micro-nutrients to activate happiness"

Alltså, en parfym vars doft-sammansättning ska göra dig på bra humör.

Jag köpte aldrig den, och senare samma dag, väl hemma, så ångrade jag mig sååå mycket! Den luktade jättegott och jag liksom gick och sniffade mig på armen hela kvällen.

Letade ett tag som tokig på nätet och i affärer i Malmö efter den, men utan resultat.

Så en dag, när jag lite motvilligt följde med en vän till Ystad för att shoppa lite, så hittade jag den!! I min favorit butik, en liten skönhetsbutik som är privatägd. Crispa heter butiken. Blev överväldigad då jag såg att priset dessutom var nedsatt med 50%!!!

Jag slog till direkt och frågade dessutom varför den var nedsatt. Expediten förklarade att dom hade trott den skulle bli lika populär här som i övriga länder, men att den knappt hade sålt alls!

Nåja, jag gick därifrån med ett leende på läpparna, och visst , jag kanske inte blir GLAD av den, men det är sannerligen den enda och första parfymen jag tar på mig nästan varje dag, utan att jag egentligen känner för att ha parfym just den dagen...

image8

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0