Burt`s bees från svensk webshop! :-)

Wihooo! Nu finns burt`s bees produkter att beställa från en svensk webshop! Jag älskar deras grapefruit balsam, passar perfekt till balsam metoden. Det verkar inte som om dom har hela deras sortiment, men det är ju en bra början.

Här är ett stycke jag kopierat från http://www.iloveburt.se/

Burt's Bees historia

Den ovanliga Historien om Burt's Bees
 

Jag antar att man kan säga att det hela började på grund av att det inte fanns
speciellt många jobb där jag bodde i slutet på 80-talet. Vi hittade, odlade, eller

handlade för det mesta det vi behövde av varandra. Man kom långt på $3000 per
år i kontanter, men det var tuffare om man hade barn, precis som jag. Jag hade
precis blivit uppsagd från mitt senaste jobb som servitris när jag träffade Burt,
och vi överlevde på att köpa lågt och sälja högt på loppmarknader, vilket gav
ca $ 150 i veckan (i bra väder).


Burt hade viss framgång med att sälja några liter honung varje vecka, från bakluckan av
hans pick-up, från en parkeringsplats i Dexter. Han hade haft bikupor där i ett dussintal år, 
och hade en fin liten stuga uppe på kullen i närheten av Garland, med en flock höns och en ponnyhäst.


Med de pengar Burt fick från att sälja honung betalade han sina skatter, bensin
och lite andra små utgifter. Han hade i alla år sparat bivaxet från sin honungstillverkning
och räknade helt enkelt med att han någon gång skulle få användning för den.
Den gången hade kommit. Han föreslog att jag skulle göra några ljus, vilket jag gjorde,
och vi tog dem till de lokala Junior High School i Dover-Foxcroft, där vi sålde dem på den årliga
jul & hantverksmässan för tre dollar paret. I slutet av dagen, hade vi fått in $ 200, och vi visste att vi var på rätt väg. 


Tja.., som jag nämnde bodde Burt i en liten stuga, och jag och mina barn tältade strax intill så det
var ganska uppenbart att vi behövde hitta större lokaler för vår snabbt växande honung- och ljusverksamhet. En vän kom till undsättning när han gick med på att hyra ut sitt gamla skolhus för $ 150 per år, vilket var kostnaden för brandförsäkringen. Det hade varit vakant i ungefär femton år, med undantag för möss och ekorrar, och även om det inte hade någon värme, el, rinnande vatten,
eller fönster, var priset rätt, och det blev vårt huvudkontor. Vi täppte igen alla
trasiga fönster med papp, installerade ett gasolkök och några fotogenlampor 
och var redo för allt!


Hur vi kom igång att göra läppbalsam och hamnade i North Carolina är en annan
historia, och en lång sådan, så jag ska spara den till någon annan gång.
Jag hoppas att du gillar hemsidan och alla produkter. 

Berättelse av: Roxanne Quimby



Besök burt`s bees här!


Kommentarer
Postat av: June

Sv: Tack! Armbandet köpte min mamma i Grekland eller Spanien eller nåt sånt på 70-talet!



Fan vad sjukt. Det du skrev var väl inte så farligt?

2011-03-31 @ 18:43:54
URL: http://junesabstracts.blogg.se/
Postat av: June

Sv: Ja, vilken vinäger som helst går nog bra. Eller ja, balsamvinäger är kanske inte det bästa, men vitvinsvinäger går bra. Huvudsaken är ju att det är surt :)

2011-04-01 @ 16:10:02
URL: http://junesabstracts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0