Hmmm...





Har för tillfället ingen fantasi alls, så vad ska man köpa dels till sambons brors bebis som fyller ett och dels julklapp till min lilla brorsdotter Edda? Hon är 1.5 ca.

Hmm...Svårt. Dessa två barnen är typ de få barn jag träffar nu för tiden och dom få jag står ut med...Men det är ändå svårt att hitta presenter!(Och i detta hushållet brukar jag fixa presenterna :-))

För det första så finns det såååå mycket, det är en jäkla djungel att gå in på Toys r us tex...

För det andra så har sådana små så mycket grejer oftast...

För det tredje så brukar omslagspappret vara mycket mer intressant ;-D



Jaja...Jag kommer väl på något...







Kommentarer
Postat av: Dennis

Tänk på vad du skriver i bloggen, ibland tycker jag det kan uppfattas som att du har något emot min dotter, och det har du väl inte? // Dennis

2008-11-30 @ 12:50:33
URL: http://dujagochentill.blogspot.com
Postat av: Jennie

Jag anser att du får ha vilka åsikter du vill om vårt och andras barn, men tänk på vart du visar upp dina åsikter. Om det är så att du bara "står ut" med bland annat vår dotter ska vi inte tvinga dig att träffa henne och du behöver inte heller tänka på att handla något till henne. Det finns andra som verkligen bryr sig om och älskar Selma och vi tar hellre emot presenter från dem.



Att du inte kan känna glädje för de som har barn och för deras barn kanske bara är ett bevis på att du fortfarande inte är mogen för att bli förälder?

2008-11-30 @ 12:56:27
URL: http://dujagochentill.blogspot.com
Postat av: aja beautyblogger

Har absolut ingenting emot varken er eller Selma, menade att det finns 2 barn som jag tycker om och som jag orkar/klarar av att träffa,som är roliga att träffa, och det är Selma och Edda.



Att jag inte alltid kan känna glädje när andra får barn har inget med mogenhet att göra, det har med barnlösheten att göra. Så känner alla barnlösa jag träffat i forumet för barnlöshet, oavsett om dom är 20 eller 40 år gamla. Jag tycker om er och inget var riktat mot er...Hoppas det är löst nu.



Kram

2008-11-30 @ 18:04:44
URL: http://beautyblogger.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jag känner några barnlösa par och jag har sällan träffat människor som är så glada för andras skull. Därför anser jag att du kanske inte är riktigt redo. Det har inget att göra med om du gillar oss eller inte, det vet vi att du gör. Men att vara sur på världen för sin egen olycka löser inga problem.

2008-11-30 @ 19:11:00
Postat av: aja beautyblogger

Jag är inte sur på världen. Men jag anser inte att jag behöver känna enorm lycka när andra får barn. Det kan jag inte heller. Jag inser att det är kul för dom, och en viss del av mig känner en viss glädje, men inte sådan glädje som andra kanske känner. Det är bara att respektera, liksom jag respekterar att andra inte sörjer att jag är barnlös.



Jag har kontakt med ett 50-tal barnlösa på sidan där jag tidigare varit aktiv och de känner nästan alla att dom blir ledsna och inte kan glädjas när bekanta får barn. Så det kan du anse med det håller varken jag eller Tobias med om, och det tror jag vi vet bäst, hurvida vi är mogna för bar eller ej. Jag har jobbat mig upp så pass att jag tycker det är kul att umgås med barn som finns i min/vår släkt, och det kallar inte jag att vara omogen. Tar faktiskt lite illa upp när du skriver så, eftersom det inte stämmer. Detta med barnlöshet är komplicerat och du kan omöjligt förstå hur det känns, fast du har vänner som är det. Det är en livskris, som vi kommit ur men visst sörjer vi fortfarande, kommer vi nog göra tills vi får barn, oavsett om det blir via adoption eller biologiskt.



Nu hoppas jag att detta är löst, eftersom jag förklarat för Dennis hur det låg till, att inget var riktat mot er. Det var ett stort missförstånd och jag tycker inte vi ska diskutera det via min blogg, det blir lätt fel när man diskuterar via internet, svårt att avläsa tonfall och så....:-)

2008-11-30 @ 19:53:44
URL: http://beautyblogger.blogg.se/
Postat av: aja beautyblogger

Kan ju säga att jag hellre velat att ni ringt och frågat istället för att anta...Vi känner ju ändå varandra och är vänner. Men gjort är ju gjort och nu vet vi alla att det bara var ett missförstånd.

2008-12-01 @ 02:15:29
URL: http://beautyblogger.blogg.se/
Postat av: Jennie

Det handlade inte om att anta något, vi läste bara vad du skrivit.

2008-12-01 @ 14:48:34
Postat av: aja beautyblogger

Men, ni antog att det som jag skrev om att vara förmer och att andra trodde att dom var något, handlade om er, och det gjorde det inte. Det var så jag menade. Skrev ingenstans att jag bara precis stod ut med Selma, men, jag kan se att det uppfattades så.



Det var ju klumpigt skrivet, men helt ärligt så hade jag ingen aning om att ni läste min blogg.

2008-12-01 @ 15:10:04
URL: http://beautyblogger.blogg.se/
Postat av: NinaS

Meh! Orka...tycker inte din text gå att missuppfatta...



Presentkort är alltid kul för föräldrarna :-) Me love presentkort! :-)



(Ps tycker INTE du e för omogen att skafa barn)



Buy!!!!!!

2008-12-02 @ 13:22:18
Postat av: Marybeth

Du skriver ju onekligen att du står ut med dom, jag kan förstå om man ser det som en negativ sak för det går ju att uppfatta så också dock förstår jag utav dina svar här nere att du antagligen menade det som något positivt eftersom du har svårt att vara omkring barn och att det är just dom barnen du tycker om att vara omkring? Det är inte lätt att diskutera via nätet alltid och man missförstår varandra lätt, det bästa är att ta upp det IRL om man kan då. Jag hoppas att det löst sig!



Jag tycker träleksaker är så fina! Och så håller dom ju för evigt typ.. :)

2008-12-17 @ 13:35:29
URL: http://marybeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0