Hej hå, hej hå, vi ska till farmor gå!

Eller åka i alla fall :-) Så fort T kommer hem från jobbet så bär det av. Ska bli väldigt skoj! Så nu ska jag ta och städa lite så man kommer hem till ett rent hus igen. Moa har saknat sin farmor! Nu ska farmor få se henne gå, pussas, dansa, se arg ut och allt annat nytt lillan lärt sig sedan i somras.

Idag blir det pappa som hämtar på dagis för första gången :-) Kan bli så att jag hänger på så att inget viktigt glöms kvar, samt så kan pappa inte fälla ihopa vagnen ha ha! Det kan knappt jag själv ska jag säga.

Här om dagen hände det en rolig sak. Jag lämnade Moa på dagis och dom fick ta henne gråtandes ur famnen på mig (Det var mindre roligt). Jag sa hejdå och gick snabbt som jag brukar för annars blir det bara värre, och jag vet att hon slutar gråta rätt fort.

Jag gick upp till coop extra en sväng, och på väg därifrån bestämde jag mig för att gå in om netto innan jag gick hem. När jag svängt in mot torget så ser jag ett dagis som är ute och går, och tror ni inte det är Moas dagis?

Dom ser mig och jag dom. Båda stannar. Sedan börjar dom vinka frenetiskt att jag ska gå ett annat håll för att Moa ska slippa se mig och bli ledsen igen, så jag vänder om och får springa en annan väg ha ha!

Då vet man att man bor i ett litet samhälle när sånt händer...Men hon såg mig inte i alla fall :-)


Nej, nu kallar städningen!

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0