Imorgon: Sol!

Sol har vi beställt imorgon, jag och Moa, så vi kan gå en riktig långpromenad. Hoppas nu den tittar fram också. Det ska gärna vara vindstilla med. Det blåser ju nästan alltid här och även fast det är soligt så är det ändå kallt. Idag har vi varit på öppna förskolan, det är vår nya rutin. Mysig rutin. Idag gick Moa tre steg mot mig när jag höll henne i händerna, hon kröp också en pyttebit på sitt egna sätt. Kan inte förklara men mer sittande på gumpen och hasande iställer för vanlig krypstil. Hon är ju bekväm vår tös så hon har ju tagit tid på sig, men nu börjar det komma igång.

Imorgonkväll ska jag på mammakväll på öppna förskolan, det ska bli skoj! Vi ska äta paj fick jag veta idag, och spela tärningsspelet. Rolig avslappning, utan barnen. Man behöver ju vara utan barnen ibland även om man älskar dom allra mest. Så imorgonkväll blir det pappa/Moa-mys också :-) Ni skulle se henne när Tobbe kommer hem från jobbet, hon blir alldeles spattig och helt överlycklig. Det är så mysigt att bara titta på henne då. Hon har verkligen saknat honom. Det är precis så det ska vara, pappan ska vara lika delaktig och viktig som mamman, och där är jag lyckligt lottad med en sambo som verkligen vill dela allt. Trots dagsläget är det inte alls alltid så. I alla fall inte om man lyssnar på majoriteten av mammorna i mammagruppen på bvc.

Nej, nog snackat nu...Eller skrivet. Nu ska jag lägga mig.

Godnatt

Kommentarer
Postat av: Anonym

klart dom ska vara delaktiga...... ser inget annat / lena

2011-03-22 @ 18:02:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0