Blä

Jag är inte alls avundsjuk på dom som måste spendera all sin tid med att studera...Ush, vad tråkigt! Om jag ska studera efter min mammaledighet så ska jag gå EN utbildning, och inte mer...Och då ska det vara en utbildning där man har god chans till jobb efteråt...Ett jobb man trivs med. Inte tusen olika bla-ha utbildningar...

Jag har redan flera alternativ på utbildningar som jag kan gå sen. Vet bara inte vilken jag ska välja. Dröjer ju ändå ett tag så jag kan ta tid på mig att tänka. Har ju förmånen att vara hemma rätt länge med Moa-fisen, och det känns skönt. Om man inte har ro i kroppen att stanna hemma med sitt barn så kanske man ska vänta med barn...Barn behöver ju en hel del tid och uppmärksamhet.

Jag vill inte att Moa ska börja dagis när hon är 1 år, tycker det är för tidigt. Visst behöver hon träffa andra barn, men det gör hon både på öppna förskolan, föräldragruppen och babysimmet...

Många ser det som en trend att skaffa barn..."När lillen är två ska vi ha nästa"...Som om det är något man rår över...Man planerar in det som en jävla aktivitet...

Om precis allt annat är viktigare, varför skaffar man då barn?

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad bra att du har siktet inställt på vad du ska göra,varför skulle du vara avundsjuk på andra som studerar... var o en gör väl det dom vill med sin tid.Likaså gäller det med att ha barn ett eller flera, det är upp till var o en.Att ifrågasätta varför folk skaffar barn behövs inte alla har sin egna själ till det.Njut du av din tid med din dotter 18 månader går fort... o det räcker mer än väl att hon börjar dagis då, så jag håller med, men dagis är en kanongrund för det sociala livet. Njut av varandra, tiden går så fort KRAMAR / farmor Lena

2011-01-14 @ 09:16:24
Postat av: Jennie

Eller så kanske man vill ha ett liv som inte bara kretsar runt barnet, och kanske man tycker att det är ganska skönt att skaffa barn under studietiden eftersom man då har mycket mer tid att stanna hemma med barnet än om man jobbat. Och om du tycker det är så trist att plugga så kanske du ska låta bli eftersom det faktiskt krävs en hel del ansträngningar, akademiska studier är inte för alla.

2011-01-14 @ 17:20:19
Postat av: Angela

Akademiska studier? Ja fint ska det låta :-)



Jag gillar att studera, och om du läser inlägget igen så förstår nog du också vad jag menar. Att studera, studera och studera om och om igen, olika utbildningar, verkar tråkigt. Många gör så, studerar hela tiden, utan att ta sig vidare, för att man inte får något jobb. Ska jag studera så ska det vara EN utbildning, en ordentlig där man har ett jobb efteråt. Det var det jag syftade på :-)



Tar du det jag skriver personligt, eftersom du kontrar med "du kanske ska si eller så"?



Vill du diskutera detta med mig så är du välkommen hit, vilket jag upprepat, men av någon anledning uteblir du alltid, det tar jag som att du inte är intresserad av att diskutera med mig, så då behöver du inte föra en diskussion här heller.



Att diskutera är mycket bättre irl, då bäddar inte det skriva språket för missförstånd.



Så jag diskuterar gärna det med dig nästa gång du kommer hit, eftersom du tycker det är ett intressant ämne. :-)



Sen om det blir when hell freezes over eller tidigare, det får vi se.



Godnatt :-)

2011-01-15 @ 01:18:43
Postat av: Anonym

Akademiska studier är ett benämning på en viss sorts studier, liksom gymnasiestudier, eftergymnasiala studier osv. Inget fancy med det.



Ännu en gång, det du skriver berör mig inte personligen. Att du kanske skulle tänka om i studiefrågan var en vänlig uppmaning eftersom jag fick uppfattningen av vad du skrev att du tyckte det verkade tråkigt. Vad kul att du vet att du kommer gå en och endast en utbildning. Kanske blir du en i den ganska lilla skara som hamnar rätt från första början. Detta är annars ganska ovanligt, de flesta börjar faktiskt plugga något för att sedan komma på vad de egentligen vill och byter därför program.



Nej, jag har inte besökt dig för att diskutera dessa frågor med dig. De gånger vi besöker Skurup är vi oftast där en väldigt kort tid och då har jag valt att prioritera mina vänner, min familj och mina studier.



Jag lämnade en kommentar på ett inlägg du skrivit, liksom jag ofta lämnar kommentarer på andra bloggar jag läser. Jag hade inte för avsikt att starta en diskussion. Kanske borde du ta bort kommentarsfunktionen helt och hållet då du uppfattar det mesta som påhopp, diskussioner och ibland inte ens publicerar kommentarerna?

2011-01-15 @ 12:20:28
Postat av: Jennie

Hade inte för avsikt att vara anonym i förra inlägget, men jag tror du vet vem det var från. :)

2011-01-15 @ 12:22:19
URL: http://dujagochentill.blogspot.com/
Postat av: Angela

Naaa....Tycker om dig också ;-)

2011-01-15 @ 16:15:13
Postat av: Rebecca

Ja eller så kan man byta om den andre föräldern är "bättre lämpad" att vara föräldraledig. Det där med att planera barn är kanske dels för att man inte vill vara i småbarnsåldern för "alltid" men dels pga ålder. Alla är vi olika, det som passar mig kanske inte passar en annan. Jag hade helst delat veckan så man är hemma några dagar var men det har tyvärr inte gått någon av gångerna. Sen är alla barn olika. Vissa är lättare än andra så att säga. Tycker vi får ses snart trots att jag nu börjar jobba heltid. Kram

2011-01-15 @ 18:17:57
URL: http://rebeccapettersson81.blogg.se/
Postat av: Ella

Det ar ju markligt att det ar samma personer som blir provocerade alltid...Tror vissa laser bara for att kunna anmarka pa saker...spela viktiga...



2011-01-15 @ 23:43:12
Postat av: Mia

Hon jenni tog det visst personligen...Ha följt din blogg länge och det är bara neagtiva komentarer från hennes. Aldrig komentarer om annat. så jävla genomskinnligt.

2011-01-19 @ 21:56:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0