Vecka 36




Om ca en timme i alla fall...

Denna veckan som kommer så står livmodern som högst, sedan är det dags att sjunka neråt...


Jag är typ väldigt gravid nu...Känns märkligt...Oron har lagt sig mer och mer, måste vara för att BF närmar sig...Blir mindre orolig ju närmare jag kommer...Eller ju närmare VI kommer rättare sagt.

Förlossningen är inget som har oroat mig alls och inte nu heller, jag ser snarare fram emot den.

Får se, kanske blir jätterädd när värkarna sätter in :-) Än så länge har jag inte ens haft förvärkar, bara vanliga braxton hicks, men de har jag haft sedan tidigt i graviditeten.

Jag vill gärna försöka med andning, massage, TENS, sterila kvaddlar och lustgas innan jag ger mig in på tyngre smärtlindringar, men epidural är jag inte emot, har man ont så har man. Men jag vill prova det andra först, som det ser ut nu. Sen vet man aldrig, det kan ju bli snitt också, och då får man inte sörja, man måste vara beredd och påläst om allt.

Ungen ska ju ut, det är ju det som är det viktigaste. Det och att man bara får vara med sin lilla den första tiden, den är ju så viktig...Vi har ju i alla fall som det ser ut nu lyckats pussla ihop en trevlig ledighet.

Jag blir i alla fall mer och mer förälskad i vår lilla flicka...En härlig känsla.

En sak som jag vill skriva är att jag är så tacksam för denna graviditeten, och jag önskar av hela mitt hjärta att alla som har svårt att få barn ska lyckas. Ibland kan jag känna det så stark att jag kan undra; Varför jag, och inte dem?

Ibland kan det också kännas svårt att glädja sig när så många andra kämpar. Såg ett program om barnlöshet, oh när läkaren ringde det ena paret för att meddela dem att deras ivf inte heller denna gång gick vägen, så började jag gråta. Det finns mycket orättvisa i världen.

Tänk om alla som gjort abort tänkt på andra istället för att vara själviska, och fött barnet och adopterat bort det till ett barnlöst par?



Nej sängen kallar...


Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0