Bärsele fixad...och en hel del annat...



100 kronor för en superfin babybjörn bärsele, ej solblekt eller så...Alltid kul, till det priset i alla fall, då blir man glad när det ser helt nytt ut. En potta och en toaring från babybjörn fyndade vi också. Lite tidigt men det var så billigt så vi passade på, babybjörn är ju inte billiga i vanliga fall.

Imorgon ska vi till sambons morfar och sen till min mor...

Ska bli kul.

Ska visa barnmatstolen för sambon som står hos min mamma...Inga fattiga, plastiga ikea alternativ tack. Tycker inte om ikeas matstolar i plast, skriker billighet om dem... Denna är väldigt fin i trä, röd, och den är från när jag var liten, och då var den förmodligen inte helt ny så den har några år på nacken. Väldigt gedigen.


Hos min pappa fick vi en del kläder, 2 täcken till spjälsängen, täcke och kudde till vagnen, sänghimmel med stativ, babygym och en massa fina bäddset och spjälskydd...Just det, en tratt till att lyssna på hjärtljuden med också, den får vi testa någon kväll...


Fick en väldigt fin spjälsäng också, vi har ju en men jag vill ha en både i vårt sovrum och en i bebisens rum, dels för att jag i den ena vill ha babyhängmattan jag har, och den som ska stå i vårt sovrum ska vara så högt upp som möjligt och förmodligen med andningslarm...(Japp, vill ha ett sådant)


Babyhängmattan gungar som barnet gungade i livmodern, och ska kännas tryggt för bebisen...Bilden är lånad från internet.



Vi har också köpt tvätt och sköljmedel som är rekomenderat av astma och allergiförbundet, så nu ska här tvättas barnkläder :-)


Går titt som tätt in i bebisens rum och kikar, känner och längtar, pillar och viker, tänker och drömmer...Snart har vi en liten som ska sova där i sängen, bytas på där på skötplatsen och ammas i gungstolen jag vill ha i hörnet...


Är nästan så jag blir avundsjuk på mig själv hehe... :-P


Är jämt inne och läser bebisbloggar och drömmer mig bort i alla söta bilder, särskilt på små töser eftersom vår är en tös...:-) Eller ja, det vet man ju inte säkert, kanske blir en gosse :-)


En finfin kofta och en vacker sjal till blivande mamman blev det också...ALLT kan ju inte vara till bebis...:-) Lite kan jag ju få...I och för sig så fick jag ju järntabletter, hahaha!



Nä, nu ska jag lägga mig...Lillan sparkar loss rejält inuti magen, hon tycker väl också att jag borde sova :-)



Snart får vi träffa dig lilla M.A, vi längtar, men ett tag till får du allt stanna kvar i magen och leva loppan och växa till dig <3<3<3




Godnatt




Kommentarer
Postat av: unique

Snacka om storshopping hehehe Visst är det kul att fixa en massa?? Du kommer säkert märka att vissa saker är helt onödiga, men skit i det.



Så du ska ha gungstol? Vad mysigt. Vi har inte plats. Sitter i soffan, men då kan jag ju blogga samtidigt hahaha

2010-03-01 @ 11:16:15
URL: http://saratilling.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0