Bäddat och klart...



Nu står spjälsängen bäddad och färdig, med gosedjur och allt...Brukar gå in i rummet och bara titta på den och förundras över att det ska ligga en liten bebis där om tre månader...VÅR lilla bebis...Så ofattbart egentligen...

Forttfarande håller jag det hela på lite avstånd och klarar inte av för mycket puttedullegulligull och sånt, smeka magen med ett fånigt leende...det är nog en bestående skada från barnlöshetstiden...Har förstått att många som kämpat länge känner så...

Var hos barnmorskan idag, hon såg direkt på mig att jag var lugnare och mer tillfredsställd med allt, en helt ny Angela sa hon :-) Kul! Allt var bra, hjärtat och de traditionella sparkarna som alltid när doppler nuddar magen var där...

Blodtrycket var super som vanligt och magen förljer kurvan lite i överkant...Anmälde mig till vattengympan också, risken finna att platserna tar slut så jag gjorde det nu...Litar på barnmorskan som sa att de flesta tycker det är jätteskönt med vattengympa när man blir stor och tung...

Nu ska jag bara lyckas hitta en baddräkt också...Yeh right att jag lyckas hitta en billig med plats för magen...Så fort något är gravid/ammningskläder så kostar det skjortan! Och lägga ut massa pengar på saker man bara ska ha i tre månader till känns onödigt...Kan man inte ha linne och trosor? (naken? Nej tror inte det)

Spjälsängen har min mamma köpt till oss begagnad, och hon stod också för alla sängkläder, madrass med mera, plus en fin skötbädd...Skulle få det i födelsedagspresent men det tyckte inte mamma för då skulle jag få något till mig själv så det blev för tidig födelsedags present till bebisen :-)

Svärmor sparar ju pengar till henne, känns bra att så många bryr sig...Skriver ner allt i knodden-boken, så hon kan läsa själv sen när hon blir större hur efterlängtad hon var...


Jag längtar så efter henne! Få hålla och lukta på henne, gosa och sitta och amma i en mysig lugn hörna, och ligga alla i sängen på morgonen och bara mysa...När hon kommer så kommer jag böla av glädje och dopet kommer jag böla mig genom, bälar bara jag tänker på det nästan...

Vår lilla ska ha fasta gränser och mycket kärlek...Vill att hon ska växa upp till en självständig tös som älskar sina föräldrar lika mycket som vi älskar våra...

Ja det är mycket att tänka på...



Hejdå.




Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag tror också att vattengympa är jätteskönt, ska kolla upp det själv. Berätta sen hur det var!

Jag har ingenting att ha på mig känns det som, allt sitter fult men jag har ingen lust att köpa nya kläder som jag bara kan ha tre månader... Vill ju mycket hellre lägga pengarna på bebisprylar! =) Men tror att H&M har billiga gravidbaddräkter!

2010-02-03 @ 20:37:39
URL: http://mingravidblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0