Killer-walk

Fy vilken mardrömspromenad det blev.

Solen sken, men det var kallt. Efter en stund märker jag att jag glömt min halsduk. Fine, gör inte så mycket, underbart väder så man kan ju inte vara annat än glad.

Tänkte gå till stadsparken, för där har dom en bebisgunga, tänkte Moa skulle få testa den. När vi kommer dit ser jag att det inte är plogat i parken, där finns bara en upptrampad stig.

Men ja ja, envis som jag är så drar jag vagnen efter mig genom den halvmeter med snö där är...Jag SKA till bebisgungan...När jag äntligen kommer fram ser jag att dom byggt om lekplatsfanskapet, så där är inte en bebisgunga längre...Något modfälld släpar jag tillbaka vagnen till utgången till parken igen...Så jäkla anfådd så jag får vila i en snödriva 5 minuter, för att samla kraft till att gå hem.

Sedan promenerar vi hem. Moa, ursäkta uttrycket, GNÄLLERÖV, gnäller hela vägen hem.

Äntligen hemma upptäcker jag att en del från vagnhjulet trillat av. Vart vet jag inte. Förbannad går jag hela vägen till parken och hem igen för jag SKA hitta delen!

Jag hittar den och går hem, lönar sig att vara envis...Men puh, vilken promenad!




Äntligen hemma...Första gången! Hyfsat glad över att vara hemma


En söt gnälleröv, men ändå, en gnälleröv.


Äntligen hemma...IGEN...Hyfsat sur denna gången


Gnälleröven hemma för andra gången, med hatten (Min mössa) på sned


Den felande länken...


Denna alltså...


Som ska sitta här...Grymt fult att det fattas en...Är petnoga med mina
vagnar.



Ush och fy...Vi stannar inne resten av denna veckan...Resten av detta ÅRET i alla fall.


Hejdå.






Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahaha ja vad gör man inte för dom ska få gunga, o vad kul beskrivet, du irriterad gullungen gnällig....... härligt precis så som det faktiskt är, allt är inte en dans på rosor, men dom flesta beskriver bara dom kul sakerna. Kram / farmor

2010-12-30 @ 10:57:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0