Första advent!!

Nu brinner äntligen vårt första advent ljus, två veckor för sent, men ändå...:-)  Det ska få brinna ner lite innan vi tänder nummer två...Bättre sent än aldrig eller hur?

Har bytt bort en av mina vagnar mot en babytravel amsterdam, den är superbra! Funkar bra i snön också...Många små, bra fack att ha prylar i, som tex nycklar, mobil, busskort mm.

På tal om snö föresten, det är just detta som pågår som jag HATAR med vintern...Först kommer snö i massor...Det lyser vitt överallt och det blir sådär dämpat tyst ute...Sedan kommer ännu mera snö och man tänker att "Nåväl, så länge det inte töar". Vad händer sen då? Jo, det töar...Slask i massor och snö och istappar som rasar från taken...Vatten i mängder på vissa ställer, fick gå en omväg för att komma in på coop x-tra innan idag.


Jaja...Jag hoppas att det blir minus och kommer mer snö framåt julafton...En vit jul hade varit kul...


Nu ska jag städa lite innan lillan vaknar och ska ha gröt...

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Ja eller hur och blöta strumpor från skor som läcker in, kallt och mysigt. eller inte ;-) Vi har ingen adventsljusstake men tänkte köpa ett sånt ljus men bränner lite för varje dag. Elliot tog precis sönder en ljusstake så det måste köpas nytt ;-)

2010-12-07 @ 05:53:00
URL: http://rebeccapettersson81.blogg.se/
Postat av: Anonym

Visst är det fint med ljus, både i fönster o på bord. Kan inte uttala mej om snön för jag har kraftig allergi mot just snö o kyla.... men men skickar med några gosiga kramar o pussar till min lilla tjej / farmor

2010-12-07 @ 13:37:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0