Utan läppstift känner jag mig rädd,naken..exposed!




Hahaha! Nej, inte riktigt så, men jag älskar alla former av läppbalsam, glans med mera...


Dock så brukar jag inte använda läppstift, men jag har gjort ett undantag...

H&M har nämligen kommit ut med ett gäng härliga, vårdande stift, och jag fastnade för färg nr 12, barely there.

En härlig, nude nyans, som faktiskt känns vårdande på läpparna.

Och jag är väldigt petig med vad jag sätter på läpparna. Det ska kännas bra, vårda och återfukta, och inte dofta för starkt.

Helst så naturliga ingredienser som möjligt också.

Dessa 4 är mina läpp-favoriter:

Rosenseriens läppcerat med lavendel 92 kr hos shopping4net.se, finns även i hälsokostbutiker.
Korres lip butter, finns i olika färger 129 kr, finns på eleven.se och kicks
H&Ms lipbalm with jojoba and beeswax ca 30 kr
H&Ms mjukgörande läppstift 69:50 kr





Skynda fynda balmet från H&M, riktigt bra budgetvariant!

Ceratet från rosenserien använder jag innan jag lägger mig på kvällen, samma med H&M balmet. Eller om jag är torr om läpparna på dagen men ej känner för färg...Ett rejält lager på kvällen innan sängen gör undervärk för torra läppar, man ska bara låta det sitta där och inte gnida läpparna hela tiden. Ceratet är nog ändå favoriten, men balmet kommer inte långt ifrån med sitt billiga pris. Rosenserien-ceratet är ett stort cerat, finns även med jordgubbsdoft.

Korres lip butters är jättemjuka och sköna och finns i olika härliga färger, men även ofärgat. Så det använder jag mest som ett läppglans. Supervårdande glans med färg är ju jättebra när man har torra läppar och ej vill göra det värre med vanliga stift och glans. Minus för det är i burk, ohygieniskt.

Stiftet från H&M använder jag när jag känner för mer färg och mindre glans, fast just denna färgen är ju rätt diskret som sagt. Men känns som sagt mer som ett balm, i alla fall för att vara ett läppstift.



Nu ska jag snart i säng, bebisen försöker gräva sig ut emellanåt känns det som.


Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0