Vecka 18 <3



Jahapp, då var det vecka 18 from igår...snart halvvägs ju :-)

Fortfarande lite reserverad eftersom allt är så svårt att förstå, men det blir bättre hela tiden...Köpte en underbar lyxsulky i lördags! Nypris var 2500 och vi gav 800, den är endast använd 4 gånger...

Man kan använda den även till spädbarn, det var därför vi köpte den, behövde en lättare variant att ha i bilen...

Zappen blev det inte då vi kom på att den intå går att fälla det minsta lilla...

Vi har tur som har så mycket baby saker!

Detta har vi:

En helt underbar barnstol att ha vid bordet
Duo/kombivagn-helt ny
Sulky
Täcke och kudde
Filtar
Kläder
Spjälsäng, ifall den är höj- sänkbar, annars får vi köpa en
Hängmatta att ha i spjälsängen, för rogivande gungning


Detta ska vi köpa:

Maxi-cosi bilbarnstol med isofix base
Säng ifall det behövs
Skötbord (Har ett men jag gillar det inte, är ett sådant man har över badkaret)
En mobil till spjälsängen (kanske)
Någon form av babysitter/gunga (kanske)
Mjuklift
Myggnät till vagnen
Någon form av amningspump
Resesäng (kanske)
Bärsele
Bärsjal (kanske)
Amningskudde (kanske)




Kommer förmodligen komplettera listan allt eftersom jag /vi kommer på nya saker.


Inatt hade jag en rolig dröm! Vi var på stora UL och allt såg bra ut, och dessutom så var det en pojke! :-) När jag vaknade blev jag lite besviken eftersom jag insåg att det var en dröm hehe...

Men men, nästa onsdag klockan 14.00 är det dags! Är inte särskilt nervös faktiskt, vi har kommit längre än vad vi någonsin trodde var möjligt...Vår lilla skatt <3 Det blir världens finaste...Förmodligen får vi då veta om det blir rosa rum eller blått haha!Nej, jag tror vitt, för rummet är litet...Men rosa eller blåa accesoarer.

Min bästa väninna väntar också barn, bara några veckor före mig är hon, och de kunde inte se på UL vad det skulle bli så vi får se...Knodden lever ju guling varende gång barnmorskan ska lyssna på hjärtat och sparkar och simmar iväg...:-) Samma har det varit vid de flesta ultraljuden vi gjort...

Förövrigt så har vi fått veta att den som skall flytta in i vår lägenhet kan ta den fortast möjligt, så nu flyttar vi första januari istället för första februari, så packningen går på högvarv här hemma...Både nervöst och kul...


Nej nu känner jag att jag behöver vila middag...


//Kram Kram



Kommentarer
Postat av: Rebecca

men oj nu går vi in i samma vecka exakt samtidigt ju =) v 18 nu och går in i v 19 på tisd nästa vecka. mår du bra o så? stor mage eller gått upp i vikt mkt? jag har både och haha. kram

2009-11-27 @ 10:54:13
URL: http://rebeccapettersson81.blogg.se/
Postat av: aja (Beautyblogger)

Nja, jag går in i ny vecka på måndagar, du på tisdagar väl? :-)



Tyvärr har jag ingen stor mage ännu...Gått upp 7 kilo kanske...Hehe...Kram

2009-11-27 @ 16:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0