Angående vaccinering med mera...




Alltså, jag är inte hysterisk eller så, men har börjat fundera på det här med influensan...Man kan inte vaccinera spädbarn under 6 månader, som det ser ut nu. Så vi är osäkra på om man ska låta släkt/vänner som valt att INTE vaccinera sig, träffa bebisen den första tiden...

Känns ju rätt onödigt...Jag menar, det smittar som värst innan det bryter ut, så man kan ju inte veta ifall man är sjuk eller inte...

Kommer förmodligen inte heller släpa med bebisen på stormarknader eller tåg/buss med mera...Nej inte ställen där det är mycket folk, inte första tiden...

Man bör också vara försiktig med att låta barn som går på dagis träffa sina bebisar...Fast det är väl bara en tidsråga innan vaccinet är tillgängligt för barn under tre år också...Men det finns ju dock en miljon andra smittor på dagis som är farliga dom också...De flesta råds till att inte träffa dagisbarn den första tiden vad jag har förstått...Har man dagisbarn själv så är det ju rätt oundvikligt, fast de är ju hemma mer när barnet kommer...

Min mamma jobbar ju på dagis och huu...Det är snor hit och snor dit...Det är rätt äckligt faktiskt men det är ju bara till att vänja sig, haha! Vår lilla ska ju också gå på dagis så småningom.

Kommer ihåg en gång när vi passade Edda...Hon blev sjuk under tiden vi hade henne och när hon åkte hem dagen efter så gick vi i timmar och plockade snorpapper...:-) Det fanns överallt, det där jäkla pappret...

Men jag tycker att det här är vårt val, eller rättare sagt det ÄR vårt val...Jag respekterar att alla inte vill vaccinera sig, men samtidigt får dom respektera oss. Vi har inte kämpat i 7 år för att sedan kanske förlora barnet i den nya, eller för all del, gamla, influensan.

Nu har vi ju tur, eftersom vår lilla kommer när RS-viruset inte härjar som värst, annars är ju det lika illa.

Nej vi kommer nog med största sannolikhet ha handsprit ståendes framme...Det är ju ett bra sätt att få bort bakterier på händerna i alla fall...



Annars har jag varit hos MVC idag och lyssnat på hjärtat...Lika mysigt som vanligt...


Nej, dags att sova middag nu...






Kommentarer
Postat av: Linda

Nämen är du gravid, STORT GRATTIS. Förstår din rädsla över influensan, jag är likadan och känner nästan att folk som inte är vaccinerade ska inte hålla i små spädbarn, ifallatt de skulle vara smittade. Tyvärr tror jag då vissa anser att man överdriver och är löjlig men då får de väl tycka det. Man vill verkligen inte riskera något nät de är så små.Vår lilla prins fyller två månader snart ocj jag är vaccinerad, min man är och vaccinerar sig just nu. Är aingens skeptisk mot detta vaccin men gör det för vår lilla sons skull. All lycka till er och knodden :) Att få bebis är de underbaraste jag varit med om, så mycket kärlek man har inom sig till den lilla, helt fantastisk känsla. kram

2009-11-21 @ 10:32:05
URL: http://bettieli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0