Ljuva semester...




Ja, ljuva semester...Nu var jag sarkastisk...Jaja, nästa semester blir nog bättre...Mer helvetiska veckor får man nog leta efter i alla fall...


Det började med att vi servade bilen på fredagen, det gick som planerat och vi packade och åkte på lördag morgon. Vi kommer till gränna och tar lite fika paus. Sedan kör vi igen och kommer ungefär till strax utanför mjölby. Där går bilen upp i varv för att sedan sjunka i varvantal eller vad fasiken det heter (?) för att sedan stanna helt...Den startar inte igen. Vi blir smått chockade för vi servade ju den dagen innan. Bytte kamrem och allt vad det heter.

Ialla fall så ringer vi bärgningsbil, som kommer och konstaterar att han kan inte göra något på plats utan bärgar oss till mjölby. Han sätter av oss utanför en verkstad som förstås har stängt för det är ju lördag och dessutom semestertider. Vi får lägga bilnyckeln i brevinkastet och vi ska ringa verkstaden på måndagen. 1000kr skulle han ha.

Till slut får vi tag på min farfar, vi skulle ju till stugan utanför norrköping. Han får till slut tag på min pappa som också är där den veckan, vi brukar liksom synka våra besök där, och han kan hämta oss i norrköping. Så, taxi till mjölby station, springa med packningen 4 gånger upp och ner i hissar och till tåget och sedan på tåget, sedan av i norrköping. 200kr kostade det oss.

Sedan åkte vi till stugan, efter några dagar får vi reda på att de som servat vår bil glömt kvar ett verktyg som pulveriserat kamremmen, och nu ska dom komma på om det blir bäst att byta alla delar eller hela motorn...

Dom tar 2 veckor på sig att beställa och sätta i den "nya" motorn, för det blev byte av hela motorn, och när vi är på väg ut genom dörren (i hyrbil) för att äntligen hämta vår bil, så ringer dom och säger att dom hittade ett oljeläckage när dom varmkörde motort. Så vi fick vänta några timmar på att verstaden i mjölby ringer verstaden som glömde kvar verktyget och bestämmer att dom ska skicka med oss oljetråget hem och så får vi lämna in bilen hos de som vi servade den hos och så fixar dom det.

Så vi åker upp och hämtar vår bil i mjölby, för vid det laget hade vi hunnit hyra bil och åka från norrköping till vetlanda för att följa vår semesterrutt och hälsa på sambons mamma. Så vi åkte upp, hämtade den, åkte ner till svärmor igen, bara för att packa bilen och på onsdag morgon hämta upp sambons syster och henne hundar i kalmar och åka till en yttepytteliten stuga på öland och vara där i fyra dagar. Nu snackar vi 8 kvadratmeter, 3 vuxna och 2 stora hundar. Puh. Och det faktum att vi längtat hem sedan första dagen i stugan utanför norrköping.

Visst har semestern varit rolig, men den kunde varit mycket roligare om inte allt det med bilen inträffat. Visst är det bra med motion men att sitta i ett hus i skogen med 1,2 mil på cykel till närmaste minimala by är inget skoj.

Det var sååå skönt att komma hem....Och det är så skönt att bara få vara själva och rå om sig själv...


När jag orkar ska jag lägga upp bilder ändå, trots att semestern blev halvförstörd...


Bara för att den enorma hord som läser detta ska få se mina bilder (nu var jag sarastisk igen :-)


Trots allt så erkänner verkstaden i alla fall sitt misstag och betalar allt och lite till...Så det är ju skönt. Men man har 4 veckors semester om året och det är svårt att ersätta.



Jag tycks ha missat en massa när jag varit borta i alla fall...Många har övergett bloggandet för twitter, det är tydligen det nya nu, har ett konto men jag klarar inte av det, det är sååå tråkigt. Utöver det så verkar det som om det blivit helt ok att små barn bloggar om skönhet, nu snackar vi under tio år...Vart är världen på väg?

Jag pratade med en person under semestern, och berättade att jag är en "sociopat" enligt någon, och den personen bekräftade bara det jag anat hela tiden, och det är nämligen det att de som oftast använder sådana ord är antingen det själv, eller så har de ingen aning om vad det betyder...


Annars så är allt lika bra som vanligt...

Ja just det, vi avrundade semestern med något så trevligt som att köra på en fågel. :-(



Godnatt....





Kommentarer
Postat av: Erica

När du sa två barn blev jag orolig ;)

2009-07-27 @ 12:55:44
URL: http://beautybaby.blogg.se/
Postat av: Erica

Hmm.. kollar min kommentar nu..SMÅ barn menar jag ju givetvis!

2009-07-28 @ 09:56:57
URL: http://beautybaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0