Ush och tvi vale!




Jag får rysningar när jag ser folk som bloggar om skönhet skriva att man går det och går det...

Det är så felskrivet att det är pinsamt att äga en skönhetsblogg när det dras ner på det sättet....

Som att jag skulle skriva: Åh missa inte att Beautyblogger har gått tvitter! En annan sak är när man skriver ord som det uttalas, istället för hur det verkligen stavas....Eller blandar svenska och engelska...Favoriten verkar vara att typ skriva att: Beautyblogger goes fejk!

Alltså i skönhetsvärlden innebär det att man byggt naglarna...

Liksom, hallå! FAKE heter det på engelska, fejk är ju en förkortning av fejkad, och det är svenska.

Kan man inte skriva goes fake istället för fejk då?

Huhhh....Jag bloggar inte så mycket om skönhet längre och tur är väl det...


PINSAMT...Eller pinsamt kul...


Åh missa inte! Nu "går" Beautyblogger till sängs! hahahaha :-D


Gonatt


Uppdaterat:
För de som inte förstod så menade jag att man använder inte både svenska och engelska i samma mening, men det är ju säkert lite svårt att förstå för den som påpekade :-)

Kommentarer
Postat av: Karin

Tycker det är värre när folk skriver "dagens make". Vadå make, har du gift om dig?

2009-08-19 @ 20:08:06
URL: http://vackerunderbar.se
Postat av: aja (Beautyblogger)

Haha:-) Ja det har du rätt i, har jag inte tänkt på...

2009-08-19 @ 21:28:03
Postat av: A-M

Faktum är att det anses mer korrekt att skriva fejk än fake när du skriver på svenska. Jag arbetar som journalist och i en artikel skriver man sajna (inte signa), dejt (inte date) och just fejk (inte fake) för att nämna några exempel. Det finns med i svenska språkrådets skrivregler och är något som de flesta språkvårdare är överens om.

2009-08-21 @ 18:29:47
Postat av: aja (Beautyblogger)

A-M: Nu var det ju inte precis så jag menade. Misstyckte på att blanda svenska med engelska. :-)



Det låter inkompetent, tycker jag.

2009-08-21 @ 22:05:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0