Att ändra sin livsstil




Det har jag gjort nu. I går, tisdag, började jag min LCD behandling, som går ut på att äta LCD pulver, ca 800kcal/dag, under läkares tillsyn förstås, i 3 hela månader. Jag vet, det är lång tid. Men slår man ut det på sin livslängd så är det ingenting.


Varför? Varför gör jag detta då?

Jo, jag vill må bättre. Jag gö inte detta för att jag vill bli smal eller snygg, det får man på köpet. Är nöjd med mig själv, förutom min trötthet och deppande, som jag hoppas ska ändras nu.

Det är nämligen så att många, nästan alla, har fördomar om människor i storlek XL eller större, att man äter jättemycket och så vidare. Så är inte alltid fallet. Jag äter bara en gång om dagen, och då inte särskilt mycket, men fel. Och då går man upp, eftersom kroppen lagrar allt fett istället för att göra sig av med det, för den tror att den svälter.


Så sanningen är att jag nu får i mig mycket mer näring än innan, förmodligen.

Jag hoppas förstås också att den här barngrejen löser sig när jag går ner i vikt. Gör den INTE det så får det vara så, har omvärderat mina riktlinjer i livet och jag måste inte få barn för att bli lycklig.

Vi kan ju alltid träffa Edda :-) Hon kommer hit på lördag...Ska bli kul. Om jag ska vara ärlig, så är det rätt skönt att bara passa barn, efteråt känns det extra lyxigt att vara bara 2 igen, det är ju en av sakerna som är en fördel med att vara barnlös...


Och snart fyller ju lilla fisen 2 år också ju....DET är skoj, att hitta roliga presenter! När hon fyllde ett fick hon en liten tre-hjuling...Nu har hon ju allt så jag vet inte vad vi ska köpa, vet bara att det blir toys r us, dom har så mycket roligt där.




Godnatt




Kommentarer
Postat av: sminkjante

Lycka till:)

2009-04-23 @ 16:07:21
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: Karin

Har du kollat din sköldkörtel?

2009-04-27 @ 20:09:27
URL: http://vackerunderbar.se
Postat av: aja (Beautyblogger)

Sminkjante: Tack :-)



Karin: Ja har faktiskt precis gjort det...Värdena går upp och ner där...

2009-04-28 @ 14:56:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0